houten badkamervloer

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
hallo

Ik ben bezig om van mijn slaapkamer en badkamer 1 geheel te maken. In beide kamers liggen de originele vloerdelen. Ik vroeg me af of ik de vloer kon verfen met bijvoorbeeld botenlak of een dikke laag vernis. Verder vroeg ik me af hoe ik de kieren tussen het hout moet opvullen. Kan ik dat kitten?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
hoi Nella
ik heb een keer een artikel gelezen dat ze voor het water dichtmaken van de naden van een vloer hier een kit gebruikte die ze ook op zeilboten gebruiken, deze is op rubber basis.
Deze is alleen niet over schilder baar.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
haal uit het badkamergedeelte van de ruimte de vloerdelen eruit en leg daar lewisplaten (zwaluwstaartplaten) op en stort daar een beton vloertje op .
anders krijg je vloer nooit waterdicht en je kunt hier ook beter op tegelen
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
ja maar ik wil juist de originele vloerdelen houden en in zicht hebben. of kan dat niet?
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Zorgen dat er onder de vloerdelen voldone ventulatie is, de vloerdelen goed aflakken en de naden kun je afdichten met een rubber of evt butyleenkit. Ventulatie onder de vloer is het belangrijkste.

Om de kit niet in zicht te hebben kun je de planken (indien mogelijk) loshalen en de kit in de groef spuiten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan