huis verbouwen tips

  • #1
A

Anonymous

Guest
Wij hebben een huis te koop gezien. Een oud dijkhuisje met een hele grote schuur erbij. De schuur is ca. 6 bij 12 m. (binnenmaat) Heeft dikke dragende muren (60 cm) en een fundering. Het heeft een laag dak (asbest). Tussen huisje en schuur tussenbouw (keuken/ hal). Het is werkelijk zo'n schitterende locatie en het lijkt ons heel leuk om van het schuurgedeelte een huis te maken (rest kunnen we verkopen aan buurman).

Maar onze vraag is wat kan je zelf doen en wat moet je laten doen?
En wat zijn ongeveer de kosten.

We zouden van die schuur alles er uit willen halen, het dak er af en die weg. Dan ophogen tot ca. 8,5 m en dan een nieuw dak er op. (het is nu ca. 2,5 m)Dan weer binnen muren zetten en indelen. Als je iets wil laten doen hoe kom je dan aan adressen? En wat zijn eventuele andere kostenbesparende ideeën?

Een hele grote vraag, ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Het lijkt ons nl geweldig zo je eigen droomhuis te maken. Maar of het haalbaar is?
Alvast bedankt. jfz jenny.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
jfz jenny,

Het lijkt me inderdaad een heel geweldig idee, maar het lijkt me het beste als je eerst alles eens op een rij zet.
Ik heb nog wel wat aandacht puntjes die je jezelf moet afvragen:
-Wat denkt te gemeente betreffende of het wel of niet een huis mag worden, gezien dat je de rest wilt verkopen moet de schuur een huisnummer krijgen ?
-Hoe zit het met die rot vergunningen, dit wordt ook een hele klus ?
-Hoe is de fundering, het lijkt me nogal spijtig als jullie klaar zijn en dat daarna de verzakkingen beginnen, met allerlei schuren als gevolg.
-Hoe zit het met water,gas,electra en riolering ?
-Hoe is de indeling, is het achteraf niet zo dat je toch beter opnieuw had kunnen beginnen omdat je inmiddels bijna alle muren vernieuwd/aangepast hebt ?

Persoonlijk lijkt me het harstikke leuk om zoiets inderdaad te gaan ondernemen maar al zou ik in die keuze staan, dan zou ik een kant en klare bouwtekening bij de gemeente indienen en dan het huis van de grond af aan opbouwen.
Er zijn zat instanties die bouwtekeningen verkopen van bestaande huizen, zitten best veel mooien huisen tussen.
Je bespaart er denk ik een hoop energie mee.
Ik heb zelf een totale renovatie achter de rug en volgens mij vergeten jullie hoeveel extra werk het kost om oude muren, vloeren etc aan te passen dat ze zo zijn als je zelf wilt.
Voorbeeld, hoe zit het met het voegwerk aan de buitenkant, Voegwerk aanbrengen in nieuwe muren kost niet veel, voegen verwijderen en opnieuw voegen kost heel veel meer.

Ik wil jullie absoluut niet tegenhouden omdat het een leuk plan blijft maar bezef wel waar je aan begint !!

succes,
Tjeerd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan