Iemand idee hoe deze dru brander werkt ?

  • #1

G.W.

New member
Had de gevelkachel brandend, maar leek lek in te zitten zodat onderkant brander (als je in de kachel keek) soort gele steekvlammen kwamen, dus had wat onvolledige verbranding, en door drukverlies leek mij, brandde de éne helft, maar de andere, verst van de gas ingang haast niet. Heb de brander eruit gehaald en lijkt toch gewoon gaaf te zijn, dus iemand idee hoe steekvlammen komen, misschien dat pakking aan begin niet goed zat, zou anders zelf niet weten. Zal dus eens kijken of wat te bestellen is, maar mijn vraag is meer over de brander zelf, lijkt me nogal eigenaardig aangesloten, en op deze manier ook logisch dat verste helft niet of haast niet brandde, maar snap dus de reden van waarom het zo geconstrueerd is niet, of iemand misschien wat kan ophelderen dus, alvast misschien bedankt
Brander op Foto's.

Oké, verhip, foto's doet die niet (had wel even in beeld) naar gaat soort cilinder in brander paar cm, loopt over in soort platteonderkant, die dan een haakse bocht heeft op ongeveer de helft van waar die in de brander zit geschoven, dus hij houd de ingespoten gas op de helft voor een deel tegen, sluit niet naadloos, dus kan nog wel gas door een kier er verder in. Snap zelf nut constructie niet, misschien om halve brandende kachel vooral over één helft te laten branden omdat het efficiënter is misschien één of andere reden, maar zou 't niet weten, doet misschien niet erg toe, als steekvlam maar is verholpen, wat denk ik met pakking wel gebeurd. Maar toch benieuwd beetje, hoe dit nou zit.



https://www.klusvraagbaak.nl/forum/userpix

-
-
Toch nog.

Ps, Die gleuf die op het stuk zit wat in de brander wordt geschoven, komt in de kachel zie ik nu, en zit de sproeier in, maar kan dus ook vrij de kachel in stromen. snap hier niet veel van, zover ik met boeren verstand probeer te snappen, lijkt dat daardoor nooit genoeg druk kan zijn om de richting van de brander op te stromen, iemand ?

Ps, En nee, dit is geen ontmantelde uzi.
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Ben blij dat je in Leeuwarden woont en niet bij mij naast :shock:
iemand die zo met een kachel omgaat en er absoluut geen verstand van heeft zou ik niet als buur willen hebben!

Groot CO gevaar bij een verkeerde afstelling en mengverhouding, gaat er NOOIT zelf mee kloten!

Las in andere berichten dat je aan het experimenteren bent met iets waarin je zelf al aan geeft dat je er geen verstand van hebt!

LEVENSGEVAARLIJK!!!
 
  • #3

G.W.

New member
fazertoer zei:
Ben blij dat je in Leeuwarden woont en niet bij mij naast :shock:
iemand die zo met een kachel omgaat en er absoluut geen verstand van heeft zou ik niet als buur willen hebben!

Groot CO gevaar bij een verkeerde afstelling en mengverhouding, gaat er NOOIT zelf mee kloten!

Las in andere berichten dat je aan het experimenteren bent met iets waarin je zelf al aan geeft dat je er geen verstand van hebt!

LEVENSGEVAARLIJK!!!
En als het klaar is, en na een minuut proberen met alle ramen open, en nadat lijkt dat alles goed is, dan iemand bellen om het apparaat te laten keuren, hoe sta je daar tegenover ?

Ps niet dat ik je verantwoording schuldig ben, maar je bent nu eenmaal wat vooronderstellend (moeten er ook zijn....zeker?).


Maar wat ik zei, je weet waar ik woon.
 
  • #4

fazertoer

Klus expert
:roll:
 
  • #5

G.W.

New member
Zal u in uw smiechterige hoedanigheid maar moeten tolereren denk ik.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan