isoleren

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Beste klussers,

Ik ben een zolderkamer aan het isoleren. Tegen het schuine dak breng ik mineralewol aan het alu-folie. Er is aan de buitenkant geen dampremende laag dus dat is geen probleem. Een deel van het dakbeschot is echter aan de binnenzijde geverft. Kan ik daar nu gewoon isoleren of krijg ik dan vocht problemen. Indien dat niet kan wat is dan een handige oplosssing?

A

Anonymous

Guest
Voor de zekerheid kun je dat er eerst afkrabben. Ik gok dat de kans erg laag is dat het om een dampdoorlatende verf gaat (d < 0.15) Condens gaat altijd op het meest koude en meest gladde oppervlak ontstaan. Dus als het wil ontstaan komt dit op de verf. Het koude opperlak is n.l. al aanwezig.

A

Anonymous

Guest
Dus in mijn situatie...

Buitenmuur is gecemnteerd en geverfd met 'weinig' dampdoorlatende verf - moet ik dan isolatie zonder alu-scherm aanbrengen?

mvg

nespter

A

Anonymous

Guest
Nee, het alu folie dat aan de wamre zeide gemonteerd wordt zorgt er voor dat het leef vocht niet in de isolatie trekt waardoor het nat wordt, minder isoleerd en gaat schimmelen. Op het alu treedt geen condensatie op omdat het an de wamre zijde is.

Voor zo'n muur geldt cementstuc lekker laten zitten tenzij die lossig is als de woning na ca 1960 is, anders laag er af halen (is minder wek dan je zou denken,geeft welerg veel afval) en met een goede kalkmortel herstucen. Als de muur wit moet zijn alleen stucen, anders gepigmenteerde kalkmortel gebruiken.

A

Anonymous

Guest
Sorrie type fout moet 1950 zijn

A

Anonymous

Guest
tnimble,

Bedankt voor de reactie!

Ik vermoed dat de woning rond W.O.2 is opgetrokken. Het buitenstuc-werk is (mits enkele barstjes) stevig. Moet ik deze er afhalen?

Mijn binnenmuren bestaan uit asse-stenen(beton-stenen?)maar zijn ook aangetast door opstijgend vocht omdat het stuc-werk tot tegen de vloer kwam.

Graag zou ik een lattenwerk bevestigen en daarop gyproc voorzien.Zou er hier condens-vorming of vochtproblemen kunnen ontstaan?

P.S.:Volgende week heb ik mijn foto-app., mag ik u enkele foto's doorzenden op uw hotmail-adr. voor een beter zicht op de werken?

mvg

nespter

A

Anonymous

Guest
De eerste stap lijkt het oplossen van het optrekkend vocht te zijn. Als dit niet onderbroken wordt zal dit steeds hoger en sneller natter gaan worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Thread starter Similar threads Replies Date
U 0
E 0
G 0
M 0
S 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487