isoleren

A

Anonymous

Guest
Ik heb onlangs een woning gekocht uit 1936.
De woning heeft geen spouw maar een steensmuur.

De wanden in de bijkeuken (ook een steensmuur en betegeld)zijn nat.

Ik ben van plan om de wanden van de bijkeuken met geimpregneerde gipsplaten, speciaal voor vochtige ruimten, te isoleren en opnieuw te betegelen.

1.Hoe kan ik de ontstane tussenruimten het best ventileren?
2. Is er een andere en betere manier om steensmuren te isoleren? (niet alleen de bijkeuken maar de hele woning)
Graag reactie.

A

Anonymous

Guest
Hoi Tvries,

Ik heb bij mijn woning (bj 1919)voorzetwanden geplaatst in de huiskamers. eerst blokjes van circa 2,5 cm dik (stukjes panlat) geplaatst op de muren, daar regelwerk op gemonteerd (om de 30cm) daartussen een harde isolatieplaat gezet (pu-schuim)(deze moet dus 2,5cm van de muur afblijven!) en op dat regelwerk gipsplaten geschroefd van 12mm dik (die grote plaaten van 120 cm breed) dit afgewerkt (stuc-laagje) en men ziet niet meer dat dit een gipsplaten muur is. (soms doen ze voor de stevigheid de gipsplaten dubbel !!)
WEL in de buitenmuur metselroostertjes geplaatst in de voegen. deze heb ik er ingeboord ( voordat isolatie & gipsplaten er tegenaan zaten natuurlijk!) onder en boven, zodat je een natuurlijke trek krijgt in de door jezelf gecreerde spouw! (let wel spouw moet ventileren en niet waaien!!) dit kun je ook doen in je bijkeuken ! succes

Thread starter Similar threads Replies Date
U 0
E 0
G 0
M 0
S 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid