Kan je laminaat lakken?

A

Anonymous

Guest
Ik heb kliklaminaat gekocht (nog niet gelegd) en wil dit graag wat meer laten glanzen. Nu is mijn vraag of ik het kan lakken met bijvoorbeeld parketlak. Zo ja, hoe ga ik dan het beste te werk: moet ik het laminaat eerst schuren en voorbehandelen? En hoe voorkom ik dat ik het onherstelbaar beschadig?

A

Anonymous

Guest
Ja, dat kan, mits het om de kleur kersen gaat. Dit is namelijk van een andere samenstelling en bevat veel hyphoglomoraat (soort kunststof). Aan te raden is om het laminaat eerst met schoolbordverf in te wassen en het dan met transparante beits te lakken.

Succes,

Yelsew

A

Anonymous

Guest
Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad kersenlaminaat gekocht. Maakt het nog uit van welke fabrikant het laminaat is en tot welke slijtgroep het behoort? En moet ik het voor het inwassen licht opschuren of is dat niet nodig?

A

Anonymous

Guest
Het merk maakt niets uit, als het maar geen laminaat van de Karwei is, want dat laminaat is gemaakt op een basis van Hyaluronaat wat een chemische reactie met de schoolbordverf aan zou kunnen gaan (en daar zit je niet op te wachten).

MienPruts: Succes he!

A

Anonymous

Guest
Helaas pindakaas, mijn laminaat is van Karwei... Dus nu kan het hele feest niet doorgaan? Of is er een andere lakmethode, speciaal voor kersenlaminaat van Karwei?

A

Anonymous

Guest
Die is er wel, maar dat is een heel Karwei! Ik zou het daar eens gaan vragen...

Groeten,

Hendrik

A

Anonymous

Guest
O.K., en dan nu het antwoord dat ik van een ECHTE PROFESSIONAL heb gekregen:

"GOED ADVIES: NIET DOEN, want u weet niet wat voor toplaag u heeft op het parket. Evt. in overleg met de fabrikant maar in principe kan dit gewoon niet!"

Dus, de volgende keer sla ik het 'advies' van hdwp (beter bekend als Hendrik De Ware Prutser uit de W.laan in Akersloot) gewoon lekker in de wind! Was ik er toch bijna finaal ingetrapt met mijn maatje 39. Ja, dat heb je als je je als vrouw op het klusserspad begeeft: dan kunnen ze je alles wijsmaken. Bij deze daarom een wijze raad voor de klusdames op deze site: win op meerdere plaatsen advies in, tenzij je zeker weet dat de persoon die je raadpleegt een echte professional is. En dan nog kan het geen kwaad om ook elders je licht op te steken.

A

Anonymous

Guest
je gaat een vloer toch niet in de scoolbordenverf schilderen?????Wat een ach.....lijk idee,zeg!

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan