Korrel schuurpapier

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Binnenkort moet ik in een oude woning (jaren 30) veel binnenschuurwerk verrichten. Aangezien er nog originele kozijnen inzitten, zal veel met de hand geschuurd moeten worden.

Welke korrel kan ik het best gebruiken? en is schuurlinnen makkelijker dan schuurpapier?

bedankt voor jullie reactie.

A

Anonymous

Guest
Als alle verf nog netjes is en geen dikke lagen er op zitten Of door het vele of slecht schilderen het oppervlak niet golft. Licht opschuren met schuurpapier korrel 120.

Als het wel slecht is, losse delen, druppel, druipers, volgelopen randjes, enz. Met een verffohn de verf warm maken todat je het ziet smelten dan direct met een goede krebber de verf er af trekken. Tijdens het krabben bliven verwarmen, maar nooit op 1 plek stil blijven met de fon. Krabber heeft weinig kracht nodig. Anders trek je het hout kapot. Daarna allees schuren met korrel 60, 80, 120.

Schuurlinnen is voor metaal. Voor het schuren van vlakken het schuurpapier strak om b.v. een plaatje MDF van ca 10x20 slaan. Voor randjes de zijkant van een dun strookje MDF b.v. 4 of 6mm gebruiken. Voor holle randjes het schuurpapier strak oprollen. Voor scherpte binnen hoekjes te schuren beginnen met korrel 100 wat je 1 of 2 maal scherp dubbel vouwd. Het beste kun je de vellen schuurpapier of als pak strookjes kopen, of een vel in 1 richting door ongeveer 4en knippen.

A

Anonymous

Guest
Ik gebruik tegenwoordig nogal eens "schuursponzen". Lijken op schuursponsjes voor in de keuken, maar zijn rondom voorzien van schuurlinnen. Watervast, dus als ze vol zitten kan je ze gewoon onder de kraan uitspoelen en zijn ze weer goed bruikbaar. Zijn te koop in verschillende grofheden en liggen lekker in de hand.

Thread starter Similar threads Replies Date
K 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan