Loodgieter en tegelzetten

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Ik ben van plan mijn badkamer te vervangen en wil graag weten wat een loodgieter per uur kost en wat rekent een tegelzetter per vierkante meter tegelwerk. Ik ben n.l een beraming aan het maken voor deze klus en kan niet alles zelf.

bvd Tieske

A

Anonymous

Guest
hoi tieske

het tegel zetten zou ik zeker zelf doen dit werk is namelijk niet zo moeilijk .

paar tips : neem voorral de tijd want de snelheid van een tegelzetter hoef je niet te halen .
smeer geen lijm voor meer dan 2/3 tegels op de muur en maak ook niet te veel lijm in één keer aan ..
zorg dat je eerste rij tegels mooi pas staan .
bij grote tegels ben je snel klaar maar deze plakken slecht aan de wand gebruik aan de onderzijde kleine spijkertjes om grote tegels op zijn plek te houden.

het loodgieterswerk is net een ander klusje en kun je beter uit besteden.
mocht het om alleen waterleidingen gaan dan kun je een hoop zelf doen ..

paar tips :
het liefst solderen en niet klemmen .
solderen kun je makkelijk zelf doen als je de volgende regels in acht neemt .
schuur alle zijdes die je aan elkaar wilt solderen goed . maak ze schoon en smeer ze in met s39 druk ze op de plaats zoals ze moeten komen te zitten
en verwarm ze met een brandertje todat de vlam aan de achterzijde groen wordt . Druk nu zachtjes wat soldeertin tegen de lasnaad en je zult zien dat hij er vanzelf omheen afsluit .even laten afkoelen (seconde of 10/20 en klaar is tieske.

mocht je in bv hoeken van kastje of andere plekken waar je liever met de brander niet komt moeten solderen dan kan wat zilverfolie uitkomst bieden
gewoon een paar keer dubbel erachter en de boel is beschermt ..
met een pijpsnijder snij je snel en gemakkelijk de leidingen op maat .
kwestie van de pijp op de plek waar hij door moet tussen de 2 rolletjes van de snijder in zetten en hem aandraaien tot je lichte weerstand voelt en hem dan rustig rondraaien .
en telkens als de weerstand afneemt draai je hem wat verder aan . je zult zien dat de pijp als boter wordt gesneden en keurig recht en glad is

de prijzen van klussjes mannen verschillen soms enorm . maar let wel op wie je in huis haalt ..

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan