Lucht in vloerverwarming

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
De vloerverwarming in mijn woonkamer en keuken wordt niet goed warm. De (nieuwe) regelunit werkt prima. De pomp draait, de toevoerleiding wordt heet (temperatuur-meter loopt keurig op). Alleen schijnt er dus lucht o.i.d. in de leidingen te zitten.
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Er zit een ontluchter op de regelunit zelf, maar daar komt geen lucht uit.
B.v.d. voor uw antwoord.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hangt je verdeler onder de te verwarmen vloer? Dan heb je kans dat je lucht in je slangen hebt. Je zou zou ze door kunnen spoelen zodat je zeker bent dat er geen lucht meer in zit. Maar het probleem blijft dan terug komen. Je zou dan een Spirovent luchtafscheider kunnen plaatsen in de aanvoer leiding vlak voor je verdeler. Heb je ook wel genoeg flow over je verdeler? Dan krijg je soortgelijke problemen als dit niet zo is. Ben benieuwd te horen wat er mis is!
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
De verdeler zit ongeveer 30cm boven de te verwarmen vloer.
Het enige wat het inderdaad zou kunnen zijn is achtergebleven lucht.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Dan probeer de slangen los te koppelen van de verdeler. Als het goed is zitten er kogelafsluitertjes op de aansluitingen zodat je niet je hele installatie hoeft af te tappen. Zorg voor 1 a 2 grote emmers en een aansluiting met je tuinslang. spoel nu je leidingen goed door zo dat je er van overtuigd bent dat er GEEN lucht meer in de slangen kan zitten. SLuit ze dan (snel) aan zodat er geen water meer uit de slangen kan lopen.

Controleer of aanvoer retour goedom zijn aangeloten
Controleer de installatie met ALLE radiatorkranen gesloten en ALLEEN de verdeler open
Hoe ver is de cv ketel van de verdeler verwijdert en met welke diameter buis is de verdeler aangesloten??
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
vloerverwarming
belangrijk is dat de aanv en retour niet verwisseld zijn
als er in verleden vloerverw.is aangelegt met "zwarte tyleenslang"heb je kans op dichtslibben van slang
deze slang is niet diffusie dicht noemt men dan .oplossen door vloerverwarming goed door te spoelen
als je meerdere goepen heb dan keuken en woonkamer op deze verdeler dan moet je de andere evt knijpen dmv bij andere genoemde kogelafsluiter of instelkraan.
succes
 
  • #6

sandertje899

New member
ik kan jullie helpen. ik ben meer als 1 jaar lootgieter. en ik weet wat er moet gebeuren.
u kunt mijn eventuweel bellen. dan kom ik wel even langs
 
  • #7

tiho

Klus expert
08 december 2006, 14:08 Dat is de datum van het vorige antwoord :? Wat voor lootjes giet je eigenlijk? Staatsloterij of zo :lol:
 
  • #8

neesje

New member
Dan zou het een ex collega van mij moeten zijn want ik heb bij de Staatsdrukkerij gewerkt en maakte daar de drukplaten voor de Staatsloterij : :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan