menverhouding kalkstucmortel

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik wil mijn muur in de badkamer egaliseren. Hiervoor wil ik kalkstucmortel gebruiken (ik lees tenminste bijna overal dat dit het beste is.)

Natuurlijk kan ik van die kant en klare zakken van beamix kopen, maar ik heb nog zand en cement liggen (en een beetje kalk is vast niet zo heel erg duur), dus daar moet het volgens mij ook mee kunnen...

Maar... wie o wie weet de mengverhouding?

O ja.. ik moet straks ook nog een nieuwe dekvloer in de badkamer storten... de mengverhouding zand/cement/kalk is daar vast weer anders. Wie kan me ook hiervan de mengverhouding geven?

A

Anonymous

Guest
de meng verhouding van kalkmortel weet ik niet maar ik zou gewoon kant en klaar kopen . valt trouwens best tegen hoor kalkmortel stucen als je dat nog nooit gedaan hebt ik zou het laten doen als ik jou was . verhouding dekvloer is 4 delen VLOERENZAND 1deel kalkvrije cement DUS GEEN KALK in een dekvloer

A

Anonymous

Guest
Als je een grijs uiterlijk wilt krijgen of grof wilt stucen. Kan je 4 delen metselzand, 1 deel kalk (MEHAkalk) en 1 deel portlandcement. Voor een betere hechting zou je er eventueel nog een scheutje Flevopol door kunnen gooien dan smeert het wat lekkerder. Kan je ook ideaal buiten gebruiken op muren.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan