shanti
New member
Ik heb een vlizo zolder met schuine wanden tot aan de vloer. In de nok 188 cm hoog, maar door een balk kan je er net niet staan.
Ik ben bezig met plannen voor een verbouwing en probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van de aanwezige ruimte.
Ik ben niet gehinderd door enige technische kennis, dus ik vraag het maar gewoon; is het mogelijk om het plafond van de eerste verdieping te verlagen en zodoende de ruimte op zolder te verhogen? Desnoods alleen over een klein gedeelte van de zolder.
En als het kan (alles kan natuurlijk) is het ingrijpend cq. kostbaar?
De hoogte van de eerste verdieping is 2157mm.
Ik creëer er niet veel ruimte mee maar zou het wel kunnen gebruiken om mijn wasmachine/droger/droogrek te plaatsen en dat scheelt weer ruimte beneden.
Hoor graag jullie reacties en eventuele andere ideeën.
Bedankt!
Ik ben bezig met plannen voor een verbouwing en probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van de aanwezige ruimte.
Ik ben niet gehinderd door enige technische kennis, dus ik vraag het maar gewoon; is het mogelijk om het plafond van de eerste verdieping te verlagen en zodoende de ruimte op zolder te verhogen? Desnoods alleen over een klein gedeelte van de zolder.
En als het kan (alles kan natuurlijk) is het ingrijpend cq. kostbaar?
De hoogte van de eerste verdieping is 2157mm.
Ik creëer er niet veel ruimte mee maar zou het wel kunnen gebruiken om mijn wasmachine/droger/droogrek te plaatsen en dat scheelt weer ruimte beneden.
Hoor graag jullie reacties en eventuele andere ideeën.
Bedankt!