Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Muurankers
Onderwerp starter
Anonymous
Startdatum
A
Anonymous
Guest
Weet iemand een adres waar je muurankers kunt laten maken?
A
Anonymous
Guest
je kunt ze ook gewoon kopen hoor....
A
Anonymous
Guest
Dan mag je me vertellen waar.
A
Anonymous
Guest
wat bedoel je precies met muurankers ? mensen kunnen daar verschillende dingen onder verstaan
A
Anonymous
Guest
Eerste link uit google
Ik zou geen ander iets weten onder de zelfde naam. Anders heet het spouwanker, kozijnanker, chemischanker opwaaianker, pananker, enz.. Maarja. Zie plaatje voor de duidelijkheid.
Aan muur ankers kun je zo komen bij een historischebouwmaterialen handel. Maar deze zijn niet voor de dikte muur gemaakt die jij hebt, zien niet compleet bij elkaar passend. En kun je zeker niet verkrijgen (tenzij je heel veel geluk hebt) in het jaartal van de bouw van het pand waar ze de vloer en de gevel koppelen.
Hier in Haarlem, zat wel een smederij in de omgeving, maar met nadruk op zat. Niemand die ik gesproken heb weet nog een andere smederij, of handelaar met contacten in het buitenland voor het smeedwerk.
Het gaat hier om 11 ankers in Jugendstil stijl met becijfering (uit mijn hoofd) 1896.