muurtje maken van glazen bouwstenen voor douche

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil in mijn douche een muurtje maken van glazen bouwstenen.
Hoe kan ik dat het beste doen, moet ik het muurtje metselen of moet ik een speciale kit gebruiken.
Wie kan mij via deze weg een beetje op weg helpen.
Alvast bedankt.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Rut,

Hieronder staat een artikel van beamix, lees deze maar eens door.

Toepassing Beamix Metselmortel voor Glazen Bouwstenen 348

Beamix Metselmortel 348 is een kant-en-klare professionele metselmortel speciaal voor het metselen van Glazen Bouwstenen. Het voordeel van deze mortel is dat een goede stapelhoogte mogelijk is. U kunt dus in één arbeidsgang meerdere lagen glazen bouwstenen op elkaar stapelen zonder dat het gewicht van de stenen de verse specie tussen de onderste lagen uitperst. Daarnaast heeft de mortel in combinatie met wapeningsijzer, ook constructieve eigenschappen in een wand van glazen bouwstenen.
Voor het navoegen van metselwerk adviseren we het gebruik van kant-en-klare Beamix Voegmortels voor Metselwerk dat verkrijgbaar is in vier standaard kleuren.

Levering: Zak van 25 kg.

Benodigde hoeveelheden

Met 25 kg Beamix Metselmortel voor glazen bouwstenen maakt u ca. 14,5 liter metselspecie. Bij een voegdikte van 10 à 12 mm en stenen met een afmeting van 190 x 190 x 80 mm heeft u per vierkante meter metselwerk genoeg aan 30 kg metselmortel.

Werkwijze

Meng in één keer niet meer dan de inhoud van één zak metselmortel. Voor 1 kg metselmortel rekent u 0,13 liter water. Voor 25 kg heeft u dus 3,25 liter nodig. Doe eerst het water en daarna pas de droge mortel in de speciekuip of –molen. Na vijf minuten intensief handmatig mengen ontstaat een plastische specie. In een molen duurt het een minuut of drie.

Bewapening

Wanneer u minder dan 25 stenen gebruikt (=1m2) hoeft u geen bewapening aan te brengen. Daarboven moet u wel bewapening aanbrengen. Gebruik hiervoor verzinkt wapeningsijzer met een diameter van 6 mm. Plaats om de lintvoeg (= horizontale voeg) twee wapeningsijzers en om de stootvoeg (= verticale voeg) één wapeningsijzer zoals aangegeven in de illustratie. De glazen bouwstenen mogen niet verankerd worden aan de bestaande wand, plafond of vloer. Plaats de blokken in de speciaal daarvoor bestemde U-profielen.

Succes,
Tjeerd.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Kijk hier heb ik wat aan !!
Bedankt voor deze reactie Tjeerd.

Rutger
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan