ombouw trapgat

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil de open zolder dichtmaken door om de balustrade een ombouw van gipsplaten te maken en daarin een deur te plaatsen.
Ik wil de oorspronkelijke balustrade/hekwerk laten staan.
Is er iemand die tips voor mij heeft of een site weet met een klusbeschrijving?

Groet,
Marcel
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
werk met ytongblokken..of tewel gipsblokken.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Als je met Ytong blokken gaat werken haal je jezelf meer werk op je hals dan waarschijnlijk nodig is.
Ytong blokken moet je lijmen en zagen, dit kan nogal een zooitje geven.
Tevens zijn Ytong blokken niet echt goedkoop, en het verwerken van je balustrade/hekwerk zal wat lastiger worden.

Ik heb zelf al eens een soortgelijke klus gedaan.
Hierbij heb ik toen een houten skelet gamaakt waarin ik de balustrade/hekwerk in verwerkt heb.
Vervolgens heb ik met van die lange gipsplaten het houtwerk bekleed.
Toen nog even de kieren dichtgesmeerd en klaar was ik.
Volgens mij een stukje sneller, schonen en goedkoper dan Ytong blokken.
Hou er rekening mee dat het houtwerk zodanig gemaakt is dat de onderliggende breedte van de balkjes, gelijk is aan de breedte van de gipsplaat.
Gebruik niet te dunne vertikale balkjes, anders krijg je een beetje gammel muurtje.

Suc6.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Helemaal mee eens met het vorige bericht. Aanvullend tipje: gebruik de dikke gipsplaat (van rigips) als het kan dit scheelt in de opbouw van het skelet want je hoeft dan slechts om de 60 cm een staander te plaatsen ipv om de 30 cm. De wand is dan ook een stuk steviger en beter geluidsisolerend. Helaas zijn deze gipsplaaten alleen te krijgen in lengtes van 260 cm. Soms red je het dan niet om met 1 plaat tot aan het plafond te komen, je krijgt dan dus ook horizontale naden. Voor een betere afwerking van die naden is het dan verstandig om de kopse kanten van de platen iets af te schuinen om de nadenvuller betere hechting te geven (zorg er ook voor dat er dan een lat achter de naad komt te zitten). Aanvullende informatie is evt. te vinden op www.rigips.nl.

Succes,

Michiel
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan