ondervloer

A

Anonymous

Guest
Klusvrienden,
Ik heb de volgende vraag.In mijn keuken lag een houten vloer. Daar moeten nu tegels komen, ik wil ze in de specie leggen, het probleem in nu dat er dan maar 2 cm. specie onder de tegel komt is dit voldoende of wat is de beste oplossing?.Graag een goed advies.
Met vriendelijke groet,
Odilia.

A

Anonymous

Guest
Wat bedoel je met "lag een houten vloer". Is die er uit en lag die op beton? Of wil je op de oude houten vloer tegelen doorgaan? Het vraagt om en heel andere aanpak.

A

Anonymous

Guest
Hoi,
De houtenvloer is eruit om nu de tegels op de betonvloer te leggen kan er maar 2 cm. specie onder. De vraag is, is dit voldoende (normaal is dacht ik dat 3a4 cm.)of is er een andere oplossing.
Met hartelijke groet,
Odilia

A

Anonymous

Guest
Ik denk dat je in de war bent met die 3 á 4cm, dat is een aanname als er vloerverwarming aangelegd wordt. Om alleen te tegelen is het ruim voldoende.
Je zou zelfs eerst een extra "wapeningsmat" neer kunnen leggen, dat maakt de specie laag sterker en dan werkt hij minder. Ik weet niet hoe handig je bent met een vloer leggen in specie, maar soms is het beter om eerst de vloer af te werken. Je kan dan n.l. gebruik maken van hulplatjes om te vlakken en dan de tegels met tegellijm leggen.

A

Anonymous

Guest
Bedankt voor het reageren, ik ben er goed door geholpen.
Nogmaals veel dank en vriendelijke groet,
Odilia

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan