Openhaard

  • #1
A

Anonymous

Guest
Per 1 maart heb ik een huis met een openhaard. Deze openhaard ga ik afbreken. Wil deze wel weer gaan opbouwen. Is er iemand die mij tips hierover kan geven. Moet ik nog ergens opletten
Alvast bedankt.
Danny
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi,

Je moet er rekening mee houden dat het rook kanaal zo recht mogelijk boven de vuurhaard komt, daarnaast mag het kanaal niet kleiner dan 20cm zijn, dit ivm de trek op de schoorsteen.
Het beste is om een gebruik te msken van een rvs pijp.

Peter.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
als je hem afbreekt niet dom weg wegslaan boven aan beginnen en langzaan af breken als je hem weer op bouwt dan rond 20 cm (is wetelijk verplicht)recht om hoog geen bochten gebruiken en zorgen dat je een goeie
trek hebt
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
De breedte van de vuurkorf moet in verhouding staan met de doorsnee van je rookkanaal.Informeer dit bij je leverancier van de openhaard.Als je oude schoorsteen hebt dan is de kans groot dat hij lekt. Het is derhalve verstandig om een RVS pijp in je bestaande rookkanaal te trekken.
Als je kanaal te smal is (dat is meestal zo) dan de voorzijde uithakken en de pijp plaatsen en de schoorsteen weer opmetselen.
Let op de RVS pijp hoeft maat +/- 3 meter lang te zijn maar het is beter hem tot aan het dak door te trekken om zo alls risico's te voorkomen.
Hoop dat je hier iets aan hebt/ groet
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan