oplosmiddel voor een siliconenkit

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Vraagje: ik heb een pick up met een kap erop. In die kap (polyester) zitten ramen die er knullig ingezet zijn en derhalve lekken wanneer het regent. Als ik er dan in lig te slapen word ik nat. Dus heb ik een tube siliconen zooi gekocht, in t zwart. het raam is nl. zwart en de kap oranje. Nou heb ik dat erop gesmeerd en hier en daar lelijk geklodderd... ‘t ging niet beter. Die gekke zooi is met 3 tellen droog, dus nu heb ik hem wel waterdicht gemaakt, maar ‘t is zeer erg lelijk.
Welke klusser weet u hoe ik dit kan oplossen? Het oplosmiddel zou aceton zijn en dat kun je hier (Canada) niet zomaar kopen... leuke vraag he.
Ben benieuwd of ik het raam eruit moet halen en alles verwijderen om het dan netjes opnieuw te doen.


PS met deze vraag kwam mijn zoon me aan boord.. ik heb er geen ander antwoord op dan hij zelf al bedacht
weet iemand iets slimmers, bestaat er eigenlijk wel een oplosmiddel voor een siliconenkit?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo
Zoek iemand in Nederland die je een tube BISON siliconenkit resten verwijderaar opstuurt.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik hoop dat je de kit eraf kunt krijgen. Ik zou zelf het raam er opnieuw uithalen, alle kit en kitresten verwijderen. Vervolgens met gewone plakband het hele oppervlak 'afzetten'. Je kunt dan het raam er weer opnieuw inzetten, afkitten, gladstrijken van de kit met een natte vinger (met zeepsop) en meteen na het afstrijken de plakband verwijderen. Dit ziet er dan heel mooi strak uit. Het kost even tijd maar beter kan het niet..!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan