optisch signaal voor telefoon

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Goedendag,
Weet een van u mischien hoe ik een optisch signaal kan krijgen bij de telefoon door het aansluiten van een Lamp(welke ?) en/of Relais(welke ?)en op welke draden ?

a.u.b. een E-Mailtje ?

Dank

Bram
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Bram,

Er is een heel mooi kastje hiervoor in de handel. Kompleet met impedantie aanpassing voor de telefoonlijn. Dit kastje moet je aansluiten op de a en b draad van de telefoon aansluiting, en kan direct 230V schakelen. Ik heb zelf ook zo'n kastje. Detijds gekocht bij een telefoonhandel in Zoetermeer. Ik zou even bij de primafoon informeren, wellciht hebben zij ook iets.
suc6
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Bram,

Ik neem aan dat het om een analoge aansluiting gaat? In dat geval aansluiten op de a en b aansluiting (rood en blauw). De schakeling die je eraan hangt is afhankelijk van je eigen handigheid: Je kunt bijvoorbeeld uit in de bibliotheek complete jaaruitgaves vinden van het tijdschrift elektuur (ze geven ook boeken uit) met handige elektronische schakelingen. Ik weet zeker dat de schakeling die je moet hebben daarin staat (in principe is dit een vrij eenvoudige schakeling nl een filter bestaande uit 2 condensatoren, twee weerstanden en 4 diodes en een relais om de lamp te schakelen).
Kant en klare zelfbouwsetjes (inclusief print) zijn ook te koop bij de elektronica winkels al dan niet afgemonteerd (kijk bijvoorbeeld eens op https://www.conrad.nl/)
Het hangt er dus maar net vanaf wat je zelf wilt. Ben je echter niet zeker van je zaak pas op want je hebt te maken met het KPN net en het 220V net van je elektriciteits provider en die twee lusten mekaar niet zo als je een verkeerde aansluiting maakt!

Succes,
Michiel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan