overgang tegels naar laminaat

A

Anonymous

Guest
Beste Klusvraagbaak,

Ik heb een huis gekocht waarbij de keuken en de woonkamer een geheel zijn.

Nu wil ik in de woonkamer laminaat gaan leggen. In het keukengedeelte wil ik tegels leggen. Onder het laminaat komt een ondervloer van 8 mm (zodat ik er luidspreker en coax kabels onder door kan laten lopen) te liggen. De tegels komen direct op de betonnen vloer met tegellijm.

Op de scheidingslijn van laminaat en tegels zal dus een hoogteverschil zijn van bijna 1 cm. Hebben jullie een idee hoe ik dat oplos? Zijn daar speciale drempeltjes of verbindingsstukjes voor ofzoiets?

Groetjes,

Ronald (een nog onervaren klusser)

A

Anonymous

Guest
Ronald,

Hier zijn inderdaad overgangsplinten voor te koop.
Ook bestaan er dorpels die deze hoogte verschillen kunnen opvangen.
Kijk eens in de bouwmarkt.
Nog even een tip: zorg dat je de kabels in een platte goot op de grond plaats en doe er nog een extra touwtje in zodat als er nog een kabel bij moet deze er doorheen kan trekken.
Suc6

A

Anonymous

Guest
Hallo doityourself. Bedankt voor de reaktie en de tips!

Wel vroeg ik me nog even af waarom de kabels in een platte goot doen? Ik had gedacht ze tussen de ondervloermatten te laten lopen zeg maar.

Groetjes,

Ronald

A

Anonymous

Guest
Ronald,
dit is sowieso makkelijk als er een kabel vervangen dient te worden, of als er een extra kabel noodzakelijk is. Denk bijv. aan een extra telefooncomputeraansluitingtvradio
Dit kan je zonder moeite in deze goot trekken.

A

Anonymous

Guest
A ok, het kwartje valt :) Wegens het doorheentrekken van nieuwe kabesl dus in de toekomst. Das inderdaad een goed plan, al denk ik dat ik met 4x speaker snoer, 4x coax en 1x utp en 1x audio afgeschermd wel aardig goed zit voor de komende paar jaar :)

Thanx voor de uitleg!

Groetjes,

Ronald

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan