Plaat achter HR-ketel

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Achter een CV-ketel moet volgens mij een metalen plaat. Maar, hoe zit dat met een HR-ketel. Kan ik daar volstaan met een houten plaat?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Wendie,

Ik hoop dat je niet van plan bent om zelf een HR-ketel te gaan plaatsen. Gezien het feit dat het hier gaat om een apparaat wat gebruik maakt van vuur en een nogal ontvlambaar en explosief materiaal nl. gas is het zeker raadzaam om dit aan een vakman over te laten.

Maar om toch een antwoord op je vraag te geven:

Of je het nu hebt over een ouderwetse CV ketel of een moderne HR ketel, beide dienen opgesteld te staan in een ruimte die als het enigzins kan niet te snel vlam vat. Dus in beide gevallen is het altijd raadzaam om rondom een ketel niet/ slecht brandbare materialen aan te brengen, dus metalen plaat hoeft niet perse, steen of gips bijvoorbeeld voldoen ook!

Een vakman/ installayteur zal je hierover goed kunnen adviseren en ik druk je op het hart om niet lekker zelf aan de slag te gaan. Een verzekering zal bij nl. brand niet uitkeren als er nalatigheid (lees onzorgvuldig, niet deskundig zelf klussen) in het spel is!

Met vriendelijke groet,

Michiel B.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan