Plafondventilator met verlichting en afstandbediening

  • #1

royco

New member
Morgen,
Wie kan/wil mij advies geven, ik heb een plafondventilator met verlichting.
Ik krijg de ventilator niet aan de praat, ik heb uit het plafond een zwart en een blauw draadje.Uit de lamp/vent. heb ik een kort bruin en een kort blauw draadje daar naast heb ik nog een lang zwart draadje hangen.
Ik heb op dit moment de bruine op de zwarte en de blauwe op de blauwe en de lamp brand als ik de als ik de schakelaar in de slaapkamer aan doe.Maar nu nog de ventilator ....ik krijg hem ook niet aan de praat met de afstandbediening( afstandbediening voor licht te dimmen en vent. sneller of langzamer).

M.vr.gr.,

Roy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • #2

@$

New member
Je moet eigenlijk er een bruine draad bijmasken voor constante spanning.Maar als dat niet gaat doe dan de bruine én de zwarte bij elkaar op de zwarte van de installatie.Zet de schakelaar aan en bedien het geheel alleen met de afstandsbediening. Je zult zien dat het dan werkt. :wink:
 
  • #3

royco

New member
Ik ga dat eens proberen, ik had namelijk eerst de zwarte op de zwarte gedaan zonder dat ik de bruine had aangesloten tot 2x toe ,toen klapte de 2 lampen .Dus de bruine en de zwarte gezamelijk naar de zwarte uit het plafond...???

Je hoort het van mij .

Vast bedankt,

Roy
 
  • #4

@$

New member
Is een vreemde zaak met dat klappen van de lampen.Maar is er niet een schema bij of een label aan de draden? Als er een schema of zoiets is scan het dan en zet het op deze vraagbaak. Wellicht kan ik daar meer mee.
 
  • #5

royco

New member
Nee dat is het hem nu juist er is geen schema bij, het enige wat er wel is is dat op het bruine draadje een stickertje zit met het woord light. Ik zal zometeen toch even proberen de bruine gezamelijk met de lange zwarte naar de zwarte uit het plafond te verbinden dat heb ik nog niet geprobeert, dat kan mij hooguit weer een lamp kosten.

Misschien is de lange zwarte inderdaad voor de ventilator en de bruine voor het licht zoals de sticker aan geeft.

Je hoort het,

gr.,

Roy
 
  • #6

royco

New member
Ja ik heb het voorelkaar, de bruine samen met de lange zwarte naar de zwarte uit het plafond en de 'Ventilator doet het"
Bedankt voor uw advies.

Groet,

Roy
 
Thread starter Similar threads Replies Date
F 0
M 0
O 0
A 5
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan