Reparatie keukenblad

  • #1
A

Anonymous

Guest
Weet een van jullie of er bedrijven zijn die keukenbladen repareren.
Ik heb een behoorlijke deuk zitten in ons blad, ik zou die graag willen verwijderen maar weet net hoe.
Keukeblad compleet vervangen in moeilijk omdat deze opgesloten zit door tegels (hoekkeuken).

Hopelijk weet een van jullie iets !
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
hallo
das niet zo mooi.als het een duropalblad (kunstof op hout)is en het is een deuk dan kun je er niets mee want er hecht niets op.is er een stuk uit dan kun je het op vullen maar je krijgt het niet op kleur dus je ziet het alijd weer.het vervangen van een hoek blad is niet zo moeilijk je haald eerst de kookplaat er uit dan op de naat waar de bladen samen komen haal je aan de onderkant de koppelbouten weg en dan op de naat waar de bladen samen komen aan de bovenkant met een stenlymes in snijden tot je door de kit heen bent. heb je een tegellijst dan eerst onder de tegel doorsnijden ook met een stenlymes tot je op de muur zit en dan het blad doorzagen met een decoupeerzaag pas wel op de latten van je kast dat je die niet door zaagt dit 2x naast elkaar stuk er tussen uit halen en herhalen aan de andere kant.
dan kun je hem er zo uit halen
heb je nog een ouder blad met een strip achter de tegels?
dan kijken of het een houten blad is en dan de strip met een platte schroevendraaier voorzichtig weg tikken tussen het blad en de tegel als er nog kit tussen zit eerst dit verwijderen met stenlymes.

veel sucses
groeten een keuken monteur
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
ps
vergeet niet eerst de schroeven aan de onderkant van je blad in de kast er uit tehalen. die zitten in de latten van je kastje
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Hallo Romacl,

Ik heb de keuken destijds (2001) zelf geinstalleerd, het nadeel is dat de tegels er later op de muuren zijn gezet.
Het probleem is dus dat de tegels het blad vasthouden, ik zal op zijn minst een paar tegels weg moeten halen zodat het blad veer kan schuiven.
Het is trouwens een blad op basis van multiplex met ingelegde wasbak en opstaande randjes, al bij al dus mooi ...

Toch bedankt voor je reactie !
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
hoi
het is dus een duropalblad en waterkering dus niet te repareren
heb je de tegels dan op het blad gezet?????????of zit hier nog ruimte tussen ?? als er nog ruimte tussen zit
kun je het met een plamuurmes doen en dan zoals ik eerder beschreven heb tewerk gaan
heb je er nog een tegel lijst acher zitten? en als je nog tegels hebt kun je er zo een aantal vervangen als het nodig is
mocht je nog vragen hebben stelze gerust
groeten een keukenmonteur
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Das niet zo mooi, maar weet nu wel waar ik aan toe ben.
De tegels aan de bovenzijde zijn het probleem niet, het zijn de zijkanten, aan een zijde zit de koelkast (hoge kast), aan de andere zijde (de hoek) zit het blad tegen de muur en aan de zijkant daarvan zitten tegels. Dus zonder die tegels te verwijderen kan ik het blad niet terug schuiven zodat ik heb blad kan kantelen.
Kom ik wel uit, heb namelijk nog tegels over.

Bedankt voor je reactie.

Groeten,
tjeerd.
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
hoi nog een keer
je hoeft het blad niet te kantelen
als je 2x naast elkaar zaagt kun je het tussen stuk er tussen uit halen
en dan naar elkaar toe trekken zo dat je het blad onder de tegels weg kunt trekken dat kun je berijken door als je het tussen stuk er tussen uit hebt
en dan met een beitel of een schroevendraaier er tussen te zetten en dan van je af slaan dus een wrik beweging voor zichtig tewerk gaan dan moet het lukken ik doe het zelf maar altevaak zo en er gaan mij nooit tegels kapotdus moet het u het ook lukken sucses
als je nog vragen hebt zie ik het wel
groeten een keukenmonteur
 
  • #8
A

Anonymous

Guest
Het is al een tijdje geleden maar bedankt voor je reaktie.
Een bredere gleuf er in zagen is inderdaad een idee.
Ik wacht nog even met het vervangen maar als de tijd er voor rijp is kan ik het zeker proberen.

Groeten,
Tjeerd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan