riolering

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Om de zoveel weken heb ik last van mijn rioolafvoer. De WC spoelt niet door en de tuinafvoer voert ook niet af.
Dan horen ik het borrelen door de cifons en plots een grote luchtbel door de wc naar boven en alles doet het weer perfect.
Ik heb geen be-ontluchting op mijn riolering.. zo dat het zijn en zoja wat kan ik eraan doen??
alvast heel erg bedankt!

A

Anonymous

Guest
is moeilijk zeggen zo. Weet je wel hoe een riolering moet werken. Ik bedoel met beluchten?
Even kijken waar en hoe de 2 afvoer (tuin en WC) bij elkaar komen, misschien verstopping.

A

Anonymous

Guest
wc beneden is door vorige bewoners zo'n 7 meter verplaatst. met afvoer van 110mm. zou door het doorspoelen van de wc een vacuum getrokken worden? Door te testen is gebleken dat wanneer er veel waterverbruiers aanstaan zoals douche, wc boven,wasmachine, en wc beneden, dat dan het water niet gelijk zakt. Hoofdriollbuis is volgens mij een 125 mm buis.

A

Anonymous

Guest
je moet gaan beluchten voor iedere liter water die je wegspoelt moet je voor 70% lucht zorgen dus vanaf je standpijp moet je een buis van minimaal 50mm door het dak voeren.
je hebt ook voor onder de wastafels sifons die kunnen beluchten als je niet door het dak kan.

Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
H 3
A 4
A 4
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid