riolering

A

Anonymous

Guest
Ik wil zelf de riolering aan gaan leggen en vraag me af wat het afschot per meter moet zijn om voor een goede afwatering van het riool te zorgen. Het gaat hier om een totaal rioleringssysteem waarop ook de wc aangesloten is. Tevens zou ik graag willen weten hoe die de riolering buiten onder de grond dient te liggen.

A

Anonymous

Guest
Beste brico,
Ik kan je niet helpen, maar een ding is zeker laat je goed voorlichten.
Een slecht werkende riolering is een ramp.Ik spreek uit ervaring.Maak wel een tekening van de diverse ontstoppingspunten,voor als het mis gaat.
Odilia

A

Anonymous

Guest
Beste Odilia,
Hartelijk dank voor het advies. Ik wil een slecht werkende riolering graag voorkomen want heb helaas ook ervaringen met hoe het beter niet kan.Ik had inderdaad ook bedacht dat het wellicht een goed idee is om op verschillende plaatsen de riolering toegankelijk te maken voor als het toch fout gaat, maar natuurlijk geldt: liever voorkomen dan genezen.
Brico

A

Anonymous

Guest
0,5 cm per meter, zo staat het in de "boeken " maar ik zou 1 cm per meter doen.Maak enkele ontstoppings schroefdeksels zodat je altijd met een veer erbij kunt.
Buiten ok 1 cm per meter aanhouden.

vrgr jones

A

Anonymous

Guest
Beste Jones1,
Hartelijk dank voor het advies. Ik had inmiddels via via ook het advies gekregen 1 cm per strekkende meter aan te houden, dus nu weet ik zeker dat dat goed moet zijn.
Vrgr. Brico

Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
H 3
A 4
A 3
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487