scheef gestuct-> wat nu?

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Beste lezer,

We hebben een nieuwe keuken, met nieuwgestucte wanden.
Vanmiddag arriveerde de granieten tegelplint, die op het granieten aanrecht moest worden gemonteerd. En dus tegen die nieuw gestucte wand. Helaas! De muur blijkt schots en scheef te zijn gestuct. Op sommige punten staat de plint tegen de muur, verderop zeker een cm. er vanaf. En graniet buigt niet.
De stucadoor komt volgende week het werk overdoen. Maar wat is nou het handigst: de 'bobbels' afschaven, of de 'gaten' opvullen met een nieuwe laag stuc? De laatste optie lijkt mij, als leek, makkelijker, maar dan verliezen we wel een cm. aanrechtblad. En dat is jammer.
Volgens de stucadoor is afschaven/afbikken onmogelijk. Is dat zo?? En nog iets: de muur is al geverfd, met daaroverheen een beschermende laag lak. Kan je daar zomaar overheen stucen? Of moet die laag er helemaal af?
Alvast veel dank voor iedere wijze tip!
Groet,
Paul

A

Anonymous

Guest
ik heb precies t zelfde gehad. Door zo'n K*T klusbedrijf die als 'beste' kon stucen. De keukenboer was flink pissig, maar dat zul je allemaal wel weten en je hebt er niks aan. De keukenman heeft toen gewoon ter hoogte van het blad stucwerk weggekapt. Daar de tegeltjes overheen, kitten klaar. En ja er zat ook zoveel verschil in. DIe stucadoor komt er bij mij NOOIT meer in.
Dit en andere ervaringen leert mij dat klusjesmannen en klusbedrijven meestal mensen zijn die zulke prutsers zijn, dat geen enkele baas ze in dienst neemt en zo voor hun eigen moeten beginnen.

A

Anonymous

Guest
Ik heb dit ook, er zitten kuilen en bobbels in, met een totaal hoogte verschil tot meerdere centimeters. Het bedrjf deed zich voor als bouw en renovatie bedrijf. ov.g. was er nog veel meer en loopt er dus ook een rechtzaak.

Wat betreft opvullen of afhakken, het eerst is het makkelijkst, maar constructief erg slecht, de opgevulde stukken blijven een zwakpunt. En afhakken en schaven / snijden is zeer goed te doen.

A

Anonymous

Guest
eigenlijk moet er een poll komen met een lijst van malafide (of hoe schrijf je dat??) "vakmensen"

A

Anonymous

Guest
Ja hoe schrijf je dat? klungels, prutsers, beunhazen, plurken, ploerten, afzetters, zwartzaadzitters, oplichters, malafide ondernemingen, criminelen, enz...? Zo'n lijst van dat soort, daar ben ik helemaal voor.

A

Anonymous

Guest
Het is wel mogelijk om zoiets te organiseren, maar de wet beschermd de aannemers hier. Waarschijnlijk dat daarom een dergelijke lijst nog niet bestaat, of althans niet na een paar uur googlen is te vinden. Ook de branche organisaties blijken niets te hebben, de keurmerken niet, en ook stichting eigenhuis niet. Wel een aantal 'wittelijsten'. Lijsten met ondernemingen die daar lid van zijn, hier geld voor neer tellen, en getoetst worden op of ze wel volgens de meest moderne materialen en procedures werken. En dit zegt dus ook weer weinig over hoeveel trammeland je met ze kan verwachten.

Iemand kan een prutser in dienst hebben, die k*t werkt afleverd met het modernste meteriaal, wat b.v. helemaal niet geschuikt is voor een bepaald werk, en daarmee netjes op de lijst blijft.

Een kleine ondernemer, die perfect werk aflevert, en daarbij ambachtelijk te werk gaat, mag niet op de lijst omdat hij geen lidmaatschap kan betalen, en niet toegelaten wordt als hij prachtig werk met zijn handbeitel aflevet, i.p.v. snel uitschieterich raudouw werk met het nieuwste type freesmachine.

Leuke lijsten dus voor middel grote tot heel grote bedrijven, met veel personeel in dienst die op tientallen werken tegelijk bezig zijn, tot de bedrijven die voor veel te veel geldt, woonwijken, schipholtunnels en betuwelijnen de grond uit stampen.

Ik heb een server staan om een behoorlijk meldingssysteem op te kunnen zetten. Maar alles wat er op komt moet dan wel eerst gescrend worden. Ook wil ik dit niet zonder juridische steun opzetten.

Citaat:

Zwarte lijsten en andere signaleringmethoden ter voorkoming van schade Het aanleggen van een waarschuwingssysteem in de vorm van zwarte lijsten door bedrijven is volgens het College Bescherming Persoonsgegevens pas te rechtvaardigen wanneer de schade een dusdanige omvang heeft bereikt dat een beperking op het recht van de persoonlijke levenssfeer van personen die zijn opgenomen in het systeem noodzakelijk is. Steeds meer brancheorganisaties beschikken over een signaleringssysteem om hun leden te waarschuwen voor potentiële fraudeurs en malafide werknemers. Een zwarte lijst mag echter niet zomaar worden aangelegd. Zo moeten personen die op een lijst staan daarvan op de hoogte worden gebracht.

A

Anonymous

Guest
Een echt zwartboek aanleggen mag dan misschien niet (geen idee), echter in het kader van vrije meningsuiting moet het toch zijn toegestaan om een klacht over een bedrijf te uiten. Dit kan je dan dus ook in een forum op internet plaatsen.
Het enige probleem wat ik kan bedenken is dat iemand wel een klacht kan plaatsen, maar dat je niet weet of de klacht terecht is of niet. Voor je het weet haal je de naam van een goed bedrijf door de slijk.

Op internet zijn legio van dit soort forums te vinden.

A

Anonymous

Guest
Het mag dus wel, maar heeft erg veel juridische haken en ogen, waardoor niemand dit nog heeft gedurfd / gedaan.

Het probleem met de forums is
a. niet centraal, dus slecht terug te vinden als je met een bedrijf in zee wilt gaan wat de ervaringen met dit bedrijf zijn.
b. altijd zie je loze meldingen of eigenlijk gewoonweg "het werk is niet goed uitgevoert bij mij, wat een prutser". Hier heeft nietmand wat aan behalve dat die persoon zijn verhaal kwijt kon.
c. Moch iemand het wel om naam en toenaam 'publiceren' is er geen toetsing of deze persoon wel een reele klacht heeft over de uitvoering.

Thread starter Similar threads Replies Date
J 0
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan