Scheur in muur

  • #1
A

Anonymous

Guest
Beste medeklussers,

Ik heb 2 flinke scheuren in een verder gladde muur zitten, die ik op de een of andere manier moet opvullen.

Hierna wil ik deze muur gewoon latexen met een kleur en dan wil ik van de scheuren niets meer zien.

Vraag : Hoe vul ik deze muur op en met welk materiaal. Ik heb weleens iets horen zeggen over een soort van verbandje leggen.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite van antwoorden!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo Joar,

Het hangt een beetje af van het karakter van de scheur, namelijk:
-Grote van de scheur, in de breedte.
-Wanneer en waardoor is de scheur ontstaan.
-Werkt de scheur nog.

Als de scheur niet meer werkt dan kan je deze gewoon dichtsmeren met een muurvuller. Daarna kan je deze overschilderen.
Als de scheur nog wel werkt is de vraag hoe werkt deze ?
Als deze op en neer beweegt kun je de scheur vullen met een flexibele overschilderbare kit, daarna overschilderen met een flexibele verf/latex.
Je hebt een probleem als de scheur niet op en neer beweegt maar steeds groter worden. In deze situatie kan je de scheur opvullen met een flexibele kit, helaas blijft dit net zolang goed gaan totdat de maximale rek van de kit is bereikt, gevolg scheur is weer zichtbaar.
In dit geval zou je beter eens op zoek kunnen gaan naar de rede waarom deze scheur ontstaan is !

Hoop dat je hiermee iets verder komt, laat anders even wat weten over de aard van de scheur.

Succes,
Tjeerd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan