scheuren in gipsplafond - vulling die flexibel is

A

Anonymous

Guest
Ik heb de naden in ons gipsplafond met fix+finish dichtgemaakt (ik heb in een ander plafond hier een heel mooi resultaat mee gekregen!) Helaas zit er beweging in de gipsplaten (dat kan niet veranderd worden) en daardoor blijft de vulling niet zitten. Ik zoek dus een vulling die flexibel is en de beweging opvangt.

Wie weet raad?

A

Anonymous

Guest
Heb je wel van dat gaastape in de naden geplakt voordat je het glad gestreken hebt met F&F?

A

Anonymous

Guest
nee, dat heb ik niet gedaan. Ik dacht dat je dan "hoogteverschil" zou krijgen door dat band. Of is dat band zo dun dat je dat niet ziet of kun je het wegschuren? Vangt dat band dan de beweging op? (Op het andere plafond in de keuken heb ik ook zo de fix&finish erop gesmeerd, dus zonder band en dat ging wel goed, maar daar zat geen beweging in het plafond)

A

Anonymous

Guest
Het gaas zorgt ervoor dat het geheel sterker wordt (hetzelfde effect als ijzeren matten in beton), en nee je kunt het niet wegschuren maar je moet een iets bredere strook F&F plamuren en dat vervolgens lichtjes opschuren. Als je niet teveel F&F gebruikt kun je bijna niet zien waar de naad zit. Wees er wel zeker van dat het geheel glad alvorens je gaat sauzen met latex, als je eenmaal latex hebt aangebracht is bijna niet meer mogelijk om F&F onzichtbaar te maken omdat latex geribbeld is en F&F het weer glad maakt.

Succes!

A

Anonymous

Guest
Een andere oplossing is het gebruiken van vezel versterkte plamuur zoals "gipsplaatvuller" van alabastine. Indien je dit gebruikt kan dat gaas achterwege blijven.

A

Anonymous

Guest
Bedankt Mark.
Ik heb in de winkel ook een potje zien staan. Volgens mij heette 't (deco?)plast. Is een elastisch vulmiddel. Is dit jou bekend? Met fix&finisch had ik een mooi resultaat totdat ik ging latexen. Daardoor trok ik de vulling er weer uit. Ik wil het nog een keer proberen maar wil wel zeker weten dat het lukken gaat, want anders wordt het er ook niet mooier op!

A

Anonymous

Guest
Wat ook heel goed werkt is vario-voegenvuller van rigips!

Thread starter Similar threads Replies Date
M 0
K 0
R 0
G 1
U 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid