scheuren in plafond

A

Anonymous

Guest
Wij zijn bezig met het opknappen van de zolder. We hebben het dakbeschot betimmerd met 5 mm MDF platen (voor het strakke resultaat) De naad die tussen de platen zit hebben we met plamuur afgesmeerd, geschuurd, in de grondverf gezet en daarna met latex afgewerkt. Nu begint de naad te scheuren. Het dak werkt natuurlijk ook, maar is er iemand die hier een idee over heeft om dit op te lossen??

A

Anonymous

Guest
Alle plamuur er uit steken en vervangen door een flexibel blijvend vulmiddel zoals b.v. acrylkit

A

Anonymous

Guest
leuk idee van Trimble,maar ook dit gaat scheuren.Je moet in de naad een V vorm maken.Dat zou je met een driehoek schraper kunnen doen en dan opvullen met een acrylaatkit of alabastine.

A

Anonymous

Guest
Is inderdaad helemaal waar. Eerst het hect oppervlak vergroten en vooral er voor zorgen dat er voldonde ruimte tussen de werkendedelen zit zodat de procentuele verandering van de naad afneemt tot onder de 15 a 10%

A

Anonymous

Guest
Bedankt voor de reacties.

We gaan ermee aan de slag!!

A

Anonymous

Guest
wat voor spul van alabastine zouden we dan moeten gebruiken??

A

Anonymous

Guest
Alles waaran op de verpakking staat dat het blijvend flexibel is en gechikt voor het matteriaal van de platen.

A

Anonymous

Guest
Dankje, ik ga kijken of ik wat kan vinden!

A

Anonymous

Guest
Heb je aan de achterkant van de naden wel een overlappende lat gemonteerd? Dit is zeker een goed werkende oplossing weet ik uit ervaring... (Ook door schade wijs geworden!)

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan