sierpleister op door behang beschadigde gipswand

  • #1
A

Anonymous

Guest
Wij willen sierpleister in ons nieuwe huis. Toen wij het behang van de wanden afhaalden kwamen we erachter dat twee wanden van gips waren. Hierdoor hecht het behang te goed, en met stomers trekken wij de bovenste laag van de muur mee naar beneden.
Wij willen nu de wanden egaal maken, zonder dat we de rest van het behang eraf moeten halen, een advies was voorstrijken, gipsen en daarna weer voorstrijken. Heeft iemand hier ervaring mee, of eventueel een andere tip?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
ik zou het niet doen, na het voorstrijken ontstaan er al blazen, die worden dan weer hard, als je daarna gaat gipsen maak je met het water wat in de gips zit de zaak weer week, zodat je nooit een goede hechting krijgt het beste is gewoon doorgaan met behang afhalen, daarna de muur egaliseren als dat droog is voorstrijken, 24 uur wachten en dan sierplijster erop.suc6
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik heb dit ook eens gehad, inderdaad doorgaan met behang er af halen en daarna egaliseren.
Dit laatste heb ik toen gedaan met lekker snel drogende muurvuller. Deze heb ik dun en alleen daar waar nodig aangebracht, daarna nog even afschuren en het was een perfect glad wandje.

Succes.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan