Sroomkast

Albert

New member
Ben oude installatie aan het vernieuwen.
Heb al de oude verzekeringen verwijderd en nieuwe gelegd met automatische verzekeringen.
Op moment neem ik stroom af vanaf 25A oude verzekering verdeelt onder drie rijen nieuwe automatische verzekeringen waarvan de hoogste 20A is, dit is tot de volledige kast klaar is de general is 32A.
Alles werkt perfect maar indien ik op 1 stroomlijn een zibro aansluit springt de verzekering van 25A terwijl die pries op 20A verzekering staat, nu sluit ik die op een andere stroomlijn en dat gaat prima.
Het rare is dat die op de zelfde rij hangt van de nieuwe stroomkast.
Normaal indien er wat mis is zou die verzekering van 20A moeten springen waarom gebeurd dit niet zo?
Ben een doe het zelver en het is niet de eerste keer dat ik stroom leg maar dit is mij iets raar.
Niet dat de verzekering springt maar die van 25A springt want die is onderverdeeld en die andere stroomlijn die wel werkt staat ook op die rij.
Zou graag willen weten hoe ik een verzekering test en hoe ik 1 stroomlijn test vanaf de verzekering tot de pries
Dank u

Kees

New member
Ik denk dat je er beter een installateur bij kunt halen, want zo te horen heb je er geen barst verstand van.

Het werken in een stroomkast is niets voor leken!

Albert

New member
Dacht dit een doe het zelver forum was.
Ok, het is niet zo best geformuleerd, maar heb duidelijk erbij gezet dat het niet men eerste maal is dat ik dit doe.
En tot nu toe ging alles best, en ja men kan steeds iets bij leren.

Ik zie dat je ook een zelf klusser bent waarom dan zulk antwoord?

Kees

New member
Omdat wanneer iemand het over een plau heeft en over een zibro, en stroomsterktes vermeldt die niet gebruikelijk zijn in groepenkasten en daarbij een warrig verhaal ophangt, ik ervan uitga dat hier iemand bezig is de boel in het ootje te nemen. Noch plau noch zibro komen in google voor als onderdelen voor een groepenkast. Woorden als groep, zekering, aardlekschakelaar, hoofdschakelaar wel.

Indien de vraag wél serieus bedoeld is, dan zou je de moeite kunnen nemen om een en ander te vertalen naar normale nederlandse termen en er een begrijpelijk verhaal van te maken...

Dan nog blijft het feit dat een groepenkast geen terrein is voor een doe-het-zelver, ook niet als hij meent ervaring te hebben.

Albert

New member
Beste,
Bij dezen wil ik laten weten dat ik het probleem heb gevonden (hoop ik).
Heb de leiding volledig herbekeken nu blijkt dat achter de pries een kabel los zat in een klikker.
Dit is het enige dat ik vond.
Wat die verzekering 25A betref ik veronderstel (omdat deze nog van vorige oude kast is) dat die niet goed marcheerde heb een andere gestoken. (de vraag hoe test ik en zekering)
Ps: Kees zibro is een petrol vuur had evengoed iets anders kunnen vermelden maar het gebeurde nu eenmaal met dit.
(Plau) ok, bedoelde wel verzekering sorry dat ik het schreef hoe dat ik het uitspreek. heb het overal al veranderd
Toch bedankt voor het antwoord

Kees

New member
Kijk voor verzekeringen eens hier!

Succes met je installatie. :?

Albert

New member
Kees
De link gaat naar verzekeringen (polissen) heb ik niet nodig ken de regels.
Toch bedank voor de moeite.
Probleem is opgelost,was niet losse kabel maar teveel op de rij in afname voor die 25A heb een diff o jump gestoken.
Had dit nog niet gedaan omdat er nog een boiler aangesloten stond die op 380v draaid. Was niet zeker met die boiler nu wel, boiler staat los van die verzekering en ook omdat ik stroom nodig had want wij wonen hier wou zeker zijn.
Toch bedankt voor de moeite.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan