stop eruit

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Volgende probleem is daar.

Via woonhuis gaat een stroomkabel naar het bijhuisje, 380V.
In het bijhuisje gaat deze kabel via een krachtgroep het huisje in 220V, inmiddels.

Nu heb ik in het bijhuisje de hoofdschakelaar even uitgezet, de automatische stop in het woonhuis voor deze kabel stond nog aan. Kort daarna de hoofdschakelaar in het bijhuisje weer aangezet en alles deed het weer gewoon, heb verder niets gedaan met de electriciteit.

Nu komt het, na een uurtje knalt de automatische stop in het woonhuis eruit, voor de verzamelgroep waar het bijhuisje opzit en nog 4 groepen in het woonhuis zelf. Het vreemde is dat de stop voor deze verzamelgroepgroep eruit knalt. Je zou verwachten dat als er kortsluiting is dat dan alleen de betreffende groep eruit knalt.

Als de hoofdschakelaar in het bijhuisje uitgezet wordt blijft de automatische stop in het woonhuis ook aan. Heel vreemd dus....

Iemand een idee? Heb inmiddels ook een installatiebedrijf gebeld, zij komen over een weekje.

Bedankt alvast!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ben benieuwd wat het probleem was. Waarschijnlijk is het al opgelost. Ik denk dat je praat over de aardlekschakelaar. Daar een hoofdzekering nooit een automaat is. In dat geval twee mogelijkheden:
1) aardlekschakelaar defect
2) een aardlek in het huisje (lekke kabel, misschien staat er een oude wasmachine etc.)
Ik hoor het wel
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan