stortbak toilet

A

Anonymous

Guest
Zowel beneden als boven heb ik destijds (4 jr. geleden) hangende toiletpotten gemonteerd van WISA met frontbedienings-panelen.(type 2020) Deze panelen braken overigens geregeld, maar dat hebben ze bij WISA heel goed opgelost, want zonder enig probleem heb ik gratis twee verbeterde versies opgestuurd gekregen.
Probleem:
Na het doortrekken duurt het bij 1 van de toiletten een eeuwigheid voordat de stortbak weer geheel gevuld is met water. Tijdens het vullen lijkt het net of de watertoevoer 'geknepen'wordt. Ik heb de kraan al gedemonteerd en de flexibele aansluitslang, maar die zaten niet verstopt o.i.d. Op het binnenwerk zit wel een rood knopje, maar volgens mij regel je daar de hoeveelheid waterinname mee en dat heeft geen effect op de inname snelheid.
Het is uitermate vervelend, want soms heb je van die grote boodschappen en is 1 keer spoelen niet genoeg. Ben je dus minstens 10 minuten verder. Vooral fijn voor visite.
Wie weet wat er mis kan zijn ??

Bij voorbaat hartelijk dank,

A

Anonymous

Guest
Je zult je vlotter( het deel waar je flexibele aansluitslang naar toe gaat) uit het reservoir moeten halen. Hier is nl iets mis mee. De snelste oplossing is er een nieuwe universeel vlotter in te zetten (van Geberit<=is t beste) of je kunt t voorste deel er vanaf halen (meestal wat buig en voorzichtig breekwerk) dan zie je een (meestel) rood sterachtig plastic dingetje zitten met een rubbertje eromheen. Hier zit de fout! schoonmaken als ie vuil is of vervangen als je er niets aan ziet! Succes

A

Anonymous

Guest
hartelijk dank voor je reactie. Ik heb inmiddels met veel moeite de vlotter gesloopt en achter een plastic draaidop kwam ik inderdaad dat rode sterachtig dingetje tegen met een rubbertje. Dat rubbertje was gescheurd. Zou dat de dan de oorzaak zijn?

Zo'n nieuwe universele vlotter van Gerberit. Past dat dan precies weer op de rest (doortrekmechanisme ?

A

Anonymous

Guest
En ook mijn stortbak liep langzaam vol.
De toiletgang moest gepland worden!!
Maar het is inderdaad zoals eerder gemeld het rode plastic geval met een rubbertje.
Ik heb zoëven bij de HANDYMAN een nieuw setje gekocht voor €4.95. Plaatsen is in twee minuten gebeurd.
Eerst de watertoevoer afsluiten middels het kraantje. Mensen met een minder vaste hand kunnen beter de 6 liter water eerst wegspoelen, anders moeten de mouwen alsnog omhoog om de vallende onderdelen uit het water te vissen.
Stortbak openen, borgpennetje 90 graden naar boven draaien, eruitschuiven, dan de wartel los draaien, het rubbertje vervangen en de zaak weer terugplaatsen.
Kraan openen en de toiletgang is weer een feest.

Was je toch vergeten het water weg te laten lopen en is er iets in de stortbak gevallen spoel dan in geen geval door want waarschijnlijk zijn je armen tekort om het onderdeel uit de rioolbuis te halen.

Thread starter Similar threads Replies Date
J 0
H 2
J 1
C 0
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid