stroom zonnebank

A

Anonymous

Guest
ik kan een zonnebank kopen, deze heeft een wattage van 3500 watt. Hij heeft een gewone stekker. Er moet dus een aanpassing komen. Is dit alleen in de stoppenkast of moet er een compleet nieuwe leiding worden aangelegd? Er zitten 5 groepen im mijn kast plus aardlekschakelaar, hij komt op zolder te staan en daar staan ook de cv, wasmachine, droger, en computer.

A

Anonymous

Guest
Op een zekering van 16 amp kan 16 x 230 = 3680 watt. Hier heb je dus een aparte groep voor nodig wat wil zeggen dat je een aparte leiding vanuit de meterkast zult moeten leggen en er 1 groep bij moet plaatsen.Je kunt wel de aansluiting van de wasdroger of wasmachine gebruiken maar je kunt niet de zonnebank gelijk gebruiken met de wasmachine of met de droger.Je hebt 180 watt over dus de computer of de cv kan wel gelijk met de zonnebank

A

Anonymous

Guest
bedankt voor de info! ik was niet van plan om meerdere apparaten tegelijk aan te zetten dus dat scheelt weer een beetje geld!

A

Anonymous

Guest
Jolanda
123 heeft helemaal gelijk. Maar als je per ongeluk toch de Wasmachine of drogen aan zet dan gaat op zijn minst de zekering er uit.
Bij de DHZ zaken zijn speciale app. te koop waar je twee gebruikrs op aan kunt sluiten die samen meer zijn dan wat de zekering kan hebben. Je kan door de plaats van de stekkers in dit app. bepalen welk app. uitgeschakeld word als je teveel vermogen trekt. Niet goedkoop maar het werkt prima.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan