Stucen op leemwanden

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik heb een huis met leemwanden en leemstuc. Het leemstuc is erg slecht en ik wil dit vervangen door cementstuc (buitengevel) en gipspleister (binnen) Welke voorbereidingen moet ik treffen om dit te kunnen doen?

A

Anonymous

Guest
Heel kort gezegt alleen vervangen door de zelfde materialen. Heeft te maken met het vochtdoorlatende vs insluitende gedrag van de oude vs genoemde meterialen.

A

Anonymous

Guest
Als ik jou was zou ik koste wat kost proberen de leemwanden in stand te houden en het oorspronkelijke stuc te herstellen.
De materialen kun je kant en klaar gemengd kopen en zouden niet zoveel duurder zijn. Ik kan een adres voor je opvragen in |Belgie, maar ook kun je kijken op ecologisch bouwen, een belgische site. De uitstraling is altijd warm, wil je een kleurtje opbrengen dan kun je verf op kalkbasis met natuurlijke pigmenten toepassen.(geen schimmels meer ten gevolge van vocht)
Het resultaat SUPER. Je krijgt dan absoluut het effect van de foto's uit die dure woonbladen. Het is de moeite waard om eens. WIl je informatie bel dan eens met Kwartz en CO in Gulpen, Limburg.
Je leemwand kun je ook nog eens mooi afwerken met tadelact, daarmee wordt ie waterafstotend.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan