stucen

A

Anonymous

Guest
Ik stuc al jaren zelf, met redelijk succes. Wat er steeds mis gaat is dat ik toch, ondanks alle voorzorgen, klontjes in het gips hou. Na aanbrengen blijven deze uiteraard zichtbaar. Ik gebruik meestal goudband of roodband, laat het gips eerst rustig in het water liggen voor ik ga roeren.
wat moet ik nog meer doen?

A

Anonymous

Guest
koop eens knauf bij een goede bouwhandel want bij de praxis enz. is de knauf gewoon een afvalproduct wat verkocht word en het ligt veel te lang het is dus ook niet vers meer . probeer ook eens wat langer te mixen en tussendoor de randen van je kuip afschrapen

A

Anonymous

Guest
maar wat is een goede bouwhandel? Ik kan enkel terecht bij Hornbach, Gamma, Praxis, Karwei e.d.

A

Anonymous

Guest
Bestel bij de Stucshowroom. Zeer professioneel bedrijf tegen concurrerende prijzen. Goede Knauf, geen Gamma versie. www.stucshowroom.nl

A

Anonymous

Guest
hoezo alleen praxis hornbach enz ? pontmeyer en imabo zijn ook landelijke ketens waar je ook als particulier terecht kan

A

Anonymous

Guest
gips haal je bij de BNN, voorheen bouwcenter en/of bo. ik weet bijna wel zeker dat geen andere zaak meer goudband verkoopt dan zij (in amsterdam althans).

en je hoeft niet te wachten met mixen hoor, maar zelfs al je korreltjes overhoud dan smeer je dit er makkelijk uit als je aan het smeren bent, of niet?

A

Anonymous

Guest
het maakt echt niet uit waar je de knauf haalt, het komt allemaal van dezelfde fabriek

A

Anonymous

Guest
tussen knauf van de gamma enz. en de bouwhandel zit echt hel veel verschil een stukadoor zal ook nooit knauf van de gammma enz. gebruiken . die zeggen dat het gewoon een afvalproduct is het ziet er ook niet wit uit maar meer een beetje bruinig

johan81

New member
er zit idd wel verschil tussen de goud band van de profesional en de gamma/praxis enz....de "doehetzelf" gips komt uit duitsland en is bruiner van kleur dan de profesional....en die komt uit belgie!! en das van wittere kwaliteit

een beetje korrels hebben is niet erg maar moet je een paarx meer afmessen met je spack mes en dan krijgje alsnog een zeer strak resultaat

tiho

Klus expert
Wist niet dat BNN ook in gips deed, zal filemon de verkoper zijn daar :lol:

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan