tegel snijden - stopcontact

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik moet in mijn keuken tegelen.
Maar moet in mijn tegel een gat maken voor het stopcontact.
Maar weet niet hoe je dat moet doen.
Of wat voor gereedschap ik nodig hebt. wie weet het wel?

Alvast Bedankt Dennis

A

Anonymous

Guest
je kan het proberen met een boormachine om een gat te maken in je tegel of als je een dremel heb kan je het ook met die proberen,maar je moet het wel voorzichtig doen want anders breek de tegel wel.

A

Anonymous

Guest
Daar kun je een speciale boren voor kopen. Boren met verstelbare snijmessen kokerboren etc..

De goedkoopste (een gatenboor) is bij de Gamma een euro of tien. Ik heb deze ook gebruikt en afgezien van een hoop stof en lawaai gaat dat best.

Het is een soort aluminium koker met op de bovenrand diamant-slijpsel. De koker is precies even breed als een inbouw stopcontact of een schakeldoos.

Je kunt de boor ook gebruiken om een gat voor een doos in een muur te boren.

SUC6

A

Anonymous

Guest
Er bestaan als alternatief ook nog "carborundum" zagen. Die span je in een gewone metaalzaagbeugel. Ze bestaan in een plat model net als een metaal zaag en als een ronde draad. Het is net figuurzagen. Met deze draad kan je alle kanten op zagen. Alleen even aftekenen een gaatje boren waar de draad doorgestoken kan worden in de beugel spannen en zagen maar. Ook handig als je ergens een klein hoekje uit moet halen wat je net niet kunt snijden.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan