Tegelen over grenol

A

Anonymous

Guest
Ik heb hieromtrend bij klusinfo gezocht maar kan er niet al te veel over vinden.
De volgende situatie is er op dit moment bij mij aanwezig:
Tegelwerk tot op ooghoogte en daarboven gespoten grenol.
Ik wil de hele wand gaan tegelen. Dit wil ik als volgt aan pakken:
Tegels er af halen en daarna afvlakken met Fix&Finish. Kan ik het gedeelte dat voorzien is van grenol gewoon voorbehandelen (waarmee?) en dan met flexibele pastalijm betegelen? Of moet dit eerst ook volledig vlak worden gemaakt?
Er is bijna geen structuur aanwezig en de grenollaag zit goed vast.

A

Anonymous

Guest
Beste Sjares,
Ik hoop dat ik nog op tijd ben met mijn tip. vaak is het zo dat het gedeelte dat boven de tegels zit nagenoeg gelijk is aan een tegeldikte. Er zijn ook hele dunne tegels. Als dat zo is plak je daar gewoon met tegellijm de goed-koopste tegels die vinden kan op.(dit hoeft niet netjes of nauwkeurig) Dan met speciale tegellijm voor "tegel over tegel" b.v. Schönux SK over alles weer jouw nieuwe tegel. Het gevolg is wel dat alle muren de nieuwe tegeldikte naar voren komen. Let daar op. Maar het is veel sneller dan alles er af hakken en weer opvullen.
Succes.
Kees.

A

Anonymous

Guest
Bedankt voor de tip. De granollaag is echter slechts 2 mm dik. Dit gaat dus jammer genoeg niet lukken. Wat ik wilde doen (tegels er af en dan dunpleisteren tot aan de granol laag, voorbehandelen met roze primer en dan majolicol gebruiken) is verstandig/goede optie?

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan