tegels op houten vloer leggen badkamer

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb een badkamer van 2,50 bij 2,50 met een houten vloer waarop marmoleum gelijmd is. Ik wil deze vloer betegelen zonder beton te storten. Rubber cement wordt wel genoemd. Wie heeft hier ervaring mee of weet andere methodes om eenvoudig een tegelvloer te leggen op hout.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Tegels lijmen met flexibel blijvende waterdicht tegellijm en waterdicht voegmiddel gebruiken. Als er een inloopdouche komt niet alleen de hoeken en randen maar ook de gehelevloer na volledig insmeren met flextegellijm insmeren met dichtingspasta. (Het band hoeft alleen in de hoeken. Een goed spulhiervoor is EuroCoat
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Bedankt voor de info. Kan ik het marmoleum laten zitten (eventueel ergens mee behandelen) of moet het eraf?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
marmoleum kan gaat rotten als het ingesloten zit, hangt dus een beetje van de ondergrond af. Is de ondergrond ademend (b.v. kaal hout) en het marmoleum is niet volledig verlijmd of met een luchtdoorlatendelijm dan het het rustig blijven zitten en kan het de stabilisatielaag van flexibeletegellijm voor coaten vervangen
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan