Thermostaatkraan douche niet warmer dan 39°C

  • #1

rinke

New member
De vorige eigenaren van onze woning hebben de badkamer vlak voor de verkoop volledig gerenoveerd. In de badkamer zit een Thermostaatkraan van Grohe type Grohtherm-2000, rond met 2 draaiknoppen: 1 voor de keuze stortdouche / normale douche de andere voor de temperatuur regeling. Het probleem is dat het water van de douche niet warmer word dan 39°C terwijl alle overige kranen in huis superheet water geven. Nu heb ik de volgende dingen al geprobeerd:
- CV ketel gechecked op de juiste stook temperatuur voor warmwater dit was correct.
- De thermostaatkraan opnieuw ingesteld, bij de maximale insteltemperatuur blijft het water tussen de 37.5 en de 39°C.
- Zeefjes van beide leidingen gechecked op kalkaanslag, hier zat wat rotzooi in maar helaas blijft het probleem zich voordoen.

Weet iemand waar het probleem kan zitten want ik ben aardig door mijn opties heen….

Alvast bedankt!!!!

Rinke
 
  • #2

Kees

New member
Lees watermerk.pdf deze beschrijving van Grohe eens, dan weet je waar het aan zou kunnen ligggen en hoe je het kunt verhelpen!

Succes!
 
  • #3

rinke

New member
Bedankt voor de link, ik zal dit aankomend weekend eens proberen. Andere opties zijn trouwens ook van harte welkom :)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan