trap lakken

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
De trap naar de zolder is vurenhout, deze wil ik lakken met alkydlak op terpetinebasis, welke op zich al redelijk krasvast is. Ik wil de treden een of meerdere extra beschermlagen geven met Glitsa trappenlak, niet de acryl maar de andere, die is geloof ik op spritusbasis. Hecht dat op de voornoemde alkydlak ?

A

Anonymous

Guest
Waarom eerst een alkydlak? Als het om de kleur gaat dan kun je het hout ook kleuren met een of meerdere lagen waterbeits. Daar overheen kun je dan probleemloos Glitsa aanbrengen.Een ander en belangrijker probleem is dat vurenhout erg zacht is en dat kun je echt niet oplossen door er een paar micron "harde" lak op aan te brengen. Binnen de kortste tijd loop je de treden toch weer kaal, vooral bij het trap af lopen. Als ik zou moeten kiezen zou ik een couponnetje topkwaliteit vloerbedekking kopen en de treden bekleden.

Groeten, Hein

A

Anonymous

Guest
Hou er wel rekening mee dat als je Glitsa gaat gebruiken,ook de volgende keren weer Glitsa MOET gebruiken.Andere verf en laksoorten hechten dan niet op de laag van Glitsa.Dit is echt waar,ik spreek beroepsmatig!!!
gr Marcel.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan