Trekveer

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik probeer een trekveer door een loze leiding te halen (ongeveer 20 meter), maar het lijkt erop dat de laatste bocht niet gemaakt kan worden. De trekveer is wel wat op leeftijd en heeft hier en daar wat knikjes. Moet ik een nieuwe kopen of heeft iemand nog tips?

A

Anonymous

Guest
probeer van de andere kant erdoorheen te komen zodat je die lastige bocht als eerste meeneemt.

A

Anonymous

Guest
Dank voor je reactie, heb dit ook al geprobeerd, maar helaas zonder succes.

A

Anonymous

Guest
Weet niet wat voor trekveer je hebt, maar er zijn er verschillende soorten. Vooral voor de langere lengrs heb je een betere nodig, die zijn starrer, maar juist erg soepel aan het begin, en hebben een schriefdraad waar op een haakje, trekkous, of rolkogeltje op kan, deze vliegen er altijd door heen. Kun je huren of b.v. kopen bij elektro-online (vraag richard dan ook even om advies, hij lever veel meer typen dan direct op de site staan)

A

Anonymous

Guest
Als de leiding nog niet eerder is gebruikt zou er "iets" in kunnen zitten.
Weet je zeker dat er onderweg geen doos zit?
Nu even niet in de lach schieten maar probeer het op de volgende manier.
Aan één kant de stofzuiger er op, even rondnom afplakken o.i.d. als er aan de andere kant behoorlijke zuiging is is er hoop.
Laat er dan een niet te dikke draad in zuigen (visdraad of zo) lukt dat, dan steeds wat sterker draad één enkele draad o.i.d. totdat je de trekveer er in kan trekken, misschien dat het zo lukt.
Ik ben benieuwd of het zo gaat.

A

Anonymous

Guest
Geweldige truc om met de stofzuiger een draad door de leiding te trekken. Ik had van alles geprobeerd en eindelijk had ik met de stofzuiger succes. Veel dank dus voor de goede tip.
Vervolgens had ik nog wel moeite om de telefoonlijn door de buis te trekken. Je hebt toch wel snel een verdikking oid. Ik denk dat er onderweg een knik of een doos zat. Dit heb ik opgelost door 'power-tape' te gebruiken. Dat tape is zo sterk dat je geen knopen e.d. meer hoeft te leggen. Je plakt de uiteinden van de trekveer en de TV-kabel gewoon aan elkaar en dan trekken maar!

A

Anonymous

Guest
Die truc met de stofzuiger is idd prima!

Hebje er wel aan gedacht dat er ook per ongeluk door de buis heen geschroefd zou kunnen zijn?

Ik heb dat helaas eens boven een nieuw gipsplaten plafonnetje meegemaakt. Met dank aan de aannemer...

Kijk, dat je draadjes er doorheen zijn is prima, maar een scherpe schroef in je buis is niet echt een lekker idee.

't is maar dat je er (ook) even aan denkt.

A

Anonymous

Guest
Hier heb je trekkousjes voor. Heel erg handig, kousje naar achteren trekken, kabel(s) er in en kousje weer glad, en trekken maar.

A

Anonymous

Guest
je kan ook probeeren de trekveer een paarkeer om je hand te draaien hierdoor word de binnen veer stugger en kan je er meer kracht op zetten ook bestaan er veren pompen waarmee je veel kracht uitkan oefennen op de veer veel succes

Thread starter Similar threads Replies Date
S 2
A 3