uitrichten kozijnen

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Wie kan me de arbeidsgang uitleggen voor het stellen van b.v. een schuifpui in een nieuwbouwproject en waar ik op moet letten.
verder als ik beton stort in een aanbouw moet ik deze isoleren en voordat ik beton stort eerst plastic aanbrengen?
groetjes nico

A

Anonymous

Guest
Stellen kozijn:

Bij reeds gemetselde muur: onderste rj stenen voorzijn van een laag specie hier op het kozijn plaatsen, links en recht met water pas recht stellen en inklemmen met wig aan bovenzeide. Daarna controleren of het niet diagonaal staat, gaten boren voor slagpluggen. Afpurren.

Bij nog te metselen muur: Stneen opmetselen tot juiste hoogte, specielaag aanbrengen kozijn hier op plaatsen. Kozijn recht stellen en ankeren met schoren (schuin geplaatste balkjes b.v. 2x3), stenen rondom op metselen, om de +/- halfe meter kozijnanker in kozijn draaien op plaats van voer.

Beton vloer:

Juiste manier is: Bdem afsluiten met stamp beton, of suitbeton, Voorgespannen betonligger plaatsen op vilt, rand isolatie en silatiatievoeg tussen oude en nieuwedeel, plaatsen EPS isolatie elementen, wapaning op supports, 3 a 4cm beton.

De andere manier (duurder, en veel constructieve en ventulatie, en warmtepakket technische nadelen) (eigenlijk alleen geschikt voor losse niet bewoonde vloeren zoals granare, schuur of tuinhuisjes)

Bodemafsluiting d.m.v. plasticfolie, Drukvaste EPS platen, afstandhouders, wapeningsnet, beton. Bij vloer dikten tot 8 a 9 cm volstaat 1 wapaningsnet, bij dikkere vloeren 2 wapaningen die met beton ijzer om de 30cm aanelkaar worden verbonden. Afstand tussen de netten dusdanig dat het bovenste net 3cm onder de bovenkant beton uitkomt.

In alle gevallen dient een vertinde aarddraad aangtelsoten te worden op de wapaning, en alle netten onderling met een aardklem verbonven te worden. Bij dubbel net altijd de bovenste aarden.

A

Anonymous

Guest
zorgen dat de diagonelen gelijk zijn en waterpas stellen, let ook op de hoogte i.v.m. bovenkant afwerkvloer.Als je een betonnen vloer stort, altijd folie op het zand leggen, het beste is ook gelijk isoleren.

Thread starter Similar threads Replies Date
L 0
S 1
A 1
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin