Verhuur bedrijf wilt nieuwe cv combi plaatsen.

  • #1

Franswa

New member
Geachte allemaal


Wij hebben een huis gekocht, dus dit is allemaal nieuw voor ons, dus ik ben een leek.
Ik ga proberen direct to de point te gaan.

De firma stond bij mij op de stoep, voor onderhoud huur cv combi.

Aangezien de onderhoudsmonteur mij vertelde, aan deze cv ketel geen onderhoud meer te doen, maar een nieuwe cv ketel te plaatsen.
Dat vindt ik allemaal best, wij kregen ook wat bedenk tijd.

Mijn radartjes gaan draaien, want de monteur verteld mij, dat er een afvoer vervangen moet worden op met een smallere afvoer, en dat kan alleen met een nieuwe leiding.
De afvoer zou ongeveer 2 meter zijn, en de prijs €289,- gaan bedragen.


Dus de dak afvoer door het (plat)dak gaat u ook vervangen, zit dat dan bij de prijs?

Nope!, daar doen wij niets aan.



Later dacht ik, hoe kan dat dan?, de afvoer leiding moet vervangen worden om dat het een kleinere diameter bevat, maar sluiten deze wel aan de dus grotere diameter dakafvoer.





Ik heb de firma nog eens gebeld, met mijn uitleg.

Er moet een afvoer gelegd worden, maar met smallere aansluiting.

Maar hoe kan het dan zijn dat de nieuwe afvoer dan toch aangesloten gaat worden op mijn bestaande oude maat dakdoorvoer.

waarom dan niet, lijkt mij dan, niet meteen uit de cv ketel een verloop meteen aan de oude afvoer.

Daar kon de meneer geen antwoord op geven, en even een monteur bellen voor uitleg is geen optie, die zijn aan het werk.



Dus mijn vraag is, zijn de kosten van de nieuwe aanvoer voor mij rekening?, want de firma verhuurt toch en niet ik? en waarom niet een verloopstuk of zo iets, direct van uit de cv ketel?



Ik vertrouw het op dit moment niet zo erg.



Met vele groet,
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan