vervangen stoppenkast

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Wie kan mij een prijsindicatie/ervaringsgetallen geven wat het vervangen van een stoppenkast kost Ik wil 4 groepen met aardlekschakelaars en liefst een zekeringsautomaat.
Ik ga ook offertes opvragen, maar ik wil niet meteen met m'n mond openvallen bij de prijzen ;-)

Dank, B
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo B,

Geen idee hoeveel er gerekend wordt door een installateur en hoeveel "sloopwerk" (verwijdering van oude aansluitingen en groepenkasten) er bij je moet gebeuren.

Het enige dat ik op dit vlak weet, is de prijs van mijn nieuwe groepenkast die ik net zelf geinstalleerd heb: ik heb 503 euro (slik) betaald voor een groepenkast met 8 groepen (automaten), verdeeld over twee aardlekschakelaars. Vrij prijzig, maar dan heb je ook wel wat. Daar zou ik nog eens een paar uur arbeidsloon bij rekenen als je e.e.a. laat doen. Ik lees dat je aan vier groepen denkt. Ik zou je wel adviseren om ruim te gaan zitten met het aantal groepen. Beter een te veel dan een te weinig. Wat ik zou doen als je er toch vier neemt: zorg ervoor dat de groepenkast die je koopt nog een paar lege plekken overheeft (zodat je er altijd nog 2 of vier bij kan zetten) voor uitbereiding. Succes, MJ
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Vergeet alleen niet dat wanneer je meer dan 4 groepen gaat plaatsen, er maximaal 4 groepen achter 1 aardlekschakelaar mogen. Nen 1010. norm 8.510.209 aangezien aardlekschakelaars het meeste kosten van een groepenkast. kijk eerst hoeveel groepen je nodig hebt. dat kan kosten besparen
 
Thread starter Similar threads Replies Date
K 2
J 0
A 1
A 1
A 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan