VERWARMING

A

Anonymous

Guest
Telkens nadat de verwarmingsketel is aangeslagen, hoor ik na plusminus 1 minuut op mijn slaapkamer een enorm getik in de buis of radiator.(ik weet niet exact waar het geluid vandaan komt, maar wel van de buis of radiator).
Ik heb betreffende radiator ontlucht, maar dat hielp geen moer. Wat kan ik doen tegen het irritante getik?

A

Anonymous

Guest
Waarschijnlijk het uitzetten van de buizen door het hee water. Alle beugels van de buizen iets losser draaien zodat de buis de mogelijkheid heeft uit te zetten. Er zijn ook rubbertjes die tussen de beugel en de buis gemonteerd worden of het piepen van ijzen op ijzer te voorkomen.

A

Anonymous

Guest
Dank je wel, dit heb ik reeds gedaan, het lijkt wel of het alleen maar erger wordt en het tikken begint ook als de ketel niet eens aanslaat. Nog andere suggesties misschien?

gr.Patrick Mengelers

A

Anonymous

Guest
Zeker is dat het geluid ontstaat door uitzetting/ krimp van het materiaal. Als het beperkt is tot 1 radiator moet hier ook het probleem te vinden zijn. Is er de laatste tijd iets gewijzigd. Heb je de ophanging van de radiator zelf al nagezien.

A

Anonymous

Guest
Vaak gebeurt zoiets bij een plafond-, wand- of vloerdoorvoer. Vaak zit op die plek een buis. Zoek die plekken eens op en voel of er voldoende speling is. De buis mag niet klemmen.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan