Vewarming

A

Anonymous

Guest
Klusvrienden,
Tijdens de verbouwing heb ik mijn radiator in mijn keuken eraf gehad nu heb ik hem weer geplaatst maar nu wordt hij niet warm. Ter informatie er zit een thermostaatkraan op.Kan het nu zijn dat het mechanisme in de kraan vast zit, en hoe krijg ik de kraan weer aan de "praat"?.
Groeten Odilia

A

Anonymous

Guest
Heeft u na het plaatsen van de radiator ook de radiator ontlucht?
Zo nee, dan moet je het kleine ventieltje aan de bovenzijde van de radiator even openen met een speciaal sleuteltje (verkrijgbaar bij de doe het zelf zaak) totdat er aleen maar water uitkomt,ook na de klus even kijken op de cv ketel of er nog genoeg druk op het systeem staat, ong 1,2 bar

A

Anonymous

Guest
Tijdens het ontluchten wel even de c.v. pomp uitschakelen. (stekker van cv. er uit trekken)

A

Anonymous

Guest
Hoi,
De radiator is goed ontlucht, kan dan toch de kraan de oorzaak zijn ,en hoe los ik dat op?.
Overigens toch bedankt voor de tip.
Groeten Odilia

A

Anonymous

Guest
Ik neem aan dat de andere radiatoren wel warm worden?
Een noodoplossing! Haal van de thermostaatkraan de knop er even af. Zet alle andere radiatoren dicht en de cv, aan geef dan met een kleine hamer een redelijke tik op de afsluiter als je geluk hebt gaat hij nu open. Nog geen resultaat? Dan kan je nog proberen om de moer waarmee de kraan aan de radiator gekoppelt zit een beetje los te draaien (niet te veel) een beetje schudden aan de leiding kan soms wel nodig zijn, daar moet dan water uit stromen. Ook niet? Dan zit er niets anders op dan een nieuwe kraan er op te monteren.

A

Anonymous

Guest
Beste cfe,
Misschien wel wat laat maar nog bedankt voor je tips, alles werkt weer prima. Met andere woorden de kou is uit de lucht.
Groeten Odilia

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan