vloer

norin

New member
Hallo,

De groeten vanuit zonnige Curacao.
Ik heb een vraag. Ik heb een fantastisch houtenverdiepingshuis gekocht. Ik wil een garage bouwen voor mijn auto's. Het dak van de garage moet naast dak ook dienen als terras van de 2de verdieping.
Ik wil de vloer van hout bouwen omdat dit beter bij het huis past. Nu wil ik betonplex plaatsen en dit betegelen.
De ene aannemmer zeg het kan wel de andere zegt liever niet, want na twee maanden laten de tegels los en is het vloer/dak vernield door het regen.
Wat adviseert u mij? Als het wel kan hoe moet ik dit doen?

Bedankt alvast voor jullie reakties.

Groeten Norin

Kees

New member
Als je het terras toch al betegelt, dan maakt het voor het uiterlijk toch niets uit of het hout of beton is? Beton lijkt me voor een terras toch wel een prettiger ondergrond dan hout.

Betonplex is voorzien van een epoxy bovenlaag. Normale lijmen voor tegels zijn op waterbasis, en de hechting aan het betonplex zal m.i. niet geweldig zijn. Misschien bestaan er tegellijmen op basis van epoxy, dan zou het wellicht wél kunnen, maar dat weet ik verder niet. In elk geval zal elke beweging van de vloer (en hout beweegt nu eenmaal meer dan beton) een veroorzaker kunnen worden van het op den duur loslaten van de tegels. Dan komt daar de invloed van de zon nog bij, zo'n tegelvloer kan bijzonder heet worden, hetgeen me ook niet best lijkt voor de hechting.

Voor de rest: indien twee aannemers - die ter plekke hebben gezien waar het om gaat en de omstandigheden in Curaçao kennen - geen eensluidend advies kunnen of willen geven, is het niet waarschijnlijk dat er vanuit een ver land met andere omstandigheden vanachter een PC een zinnig oordeel over die adviezen gegeven kan worden.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan