vloer

A

Anonymous

Guest
ik wil een beton vloer storten met vloerverwarming voor een slaapkamer.
de vloer komt direkt op de klei te leggen
ik was van plan eerst een werkvloer te storten dan isolatie en dan een afwerkvloer met verwarming en bewapening
is dit de goede volgorde?
en wie kan mij helpen aan maten?

A

Anonymous

Guest
Mijn bijna volledig doorgerotte houten vloer is afgelopen jaar vervangen door een betonnen vloer direct op het zand (woning staat op staal zoals dat heet.)

Er is eerst een waterdichte folie neergelgt met daarover 2 lagen isolatie materiaal. Eerst dikke licht groen of blauwe (weet het niet meer zeker) platen met een mesen groef verbinding. Deze zijn met purschuim aan elkaar vast gezet (alle naden dicht gespoten.) Hieroverheen gewone piepschuim platen met aan de randen tegen de muren op ook piepschuim platen. Deze moeten er voor zorgen dat de vloer kan werken en haalt met contact geluid weg.

Hier over heen zijn de beton rsters geplaatst. Aan de onderzeide worden plastic voetjes (soort halve eieren) geplaatst zodat het raster netjes in het beton zit.

Hierover heen is beton gestort. Na dat dit goed gedroogt heeft ingesmeerd met flevopol en een cementen dekvloer om alles netjes vlak te maken en weer met flevopol. Hierover een tweede betonraster (zonder voetjes) waarop de vloerverwarming is geplaatst met tieraps.

Hierover heen is nog een laag cement gestort (tussen de 5 en 8cm) en weer flevopol. De bogseeds uitstekende platen pierpschuim langs de muren afgesneden en vlak gestort met eqaline.

In totaal is de vloer ongeveer 40 a 50cm dik.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan