vloerverwarming probleem, (goed aangesloten??)met afbeelding

  • #1

f

New member
Hallo

Regelmatig surf ik rond op het internet opzoek naar een forum met een soort gelijk probleem als ik zelf heb, om het vervolgens te kunnen oplossen.

Maar voor het onderstaand probleem heb ik toch maar zelf een topic aangemaakt.

Sinds kort heb ik eindelijk mijn vloerverwarming aangesloten.
Het setje(waarschijnlijk zelf gemaakt door vorige eigenaar) hing al keurig onder mijn cv ketel maar was nooit aangesloten.
Vol goede moed ik aan de gang en heb ik alles op de volgende manier aangesloten.
Ik heb een aftakking gemaakt op de aanvoer en retour van de cv ketel. (1 is aanvoer 2 retour)
Deze gaat vervolgens de vloer in waar deze opgesplitst wordt naar een radiator in de garage en naar de vloerverwarming verdeler.
Tussen de aftakking en de opsliting heb ik afsluiters geplaats en bij de retour er nog een filter er tussen geplaatst.(aflsuiters 3, filter 4)
Bij 5 komt de leiding uit de vloer en gaat deze naar een thermostatische regelkraan. Bij 6 gaat het water terug de retour in om zo weer uit te komen bij 2
Naar mijn mening is het geheel nu correct aangesloten en is het nu een kwestie van op de juiste manier waterzijdig inregelen, echter is dit niet het geval.
Bij het inschakelen van de vloerverwarming is er geen goede stroming meer in het systeem van radiatoren
Het lijkt er zelfs op dat het water i.p.v. bij de retour aftaking (2) de verkeerde kant op gaat. Dus niet richting ketel maar richting radiatoren.

Afzonderlijk werken het oude radiatoren systeem, en de vloerverwarming naar behoren. Maar samen werkt het niet.

Heeft iemand tips of opmerkingen om het geheel wel aan de praat te krijgen?
Is de vloerverwarmings verdeler wel geschikt?
Moet ik ergens een klep of regelaar tussen plaatsen?

Al vast bedankt voor jullie hulp

 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • #2

fazertoer

Klus expert
Een TSA (platenwisselaar) er tussen plaatsen zodat je 2 onafhankelijke circuits krijg die elkaar niet kunnen beïnvloeden en je probleem is opgelost!




1326841900brazed-plate-heat-exchanger.jpg
1326841900brazed-plate-heat-exchanger.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • #3

f

New member
Bedankt voor de feedback. Ik ga van het weekend kijken of ik zoon ding op de kop kan tikken. Ik laat weten hoe het afloopt.!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan