Voorkomen doorbuigen gordijnroede van koperen buis

  • Onderwerp starter Jeroen Berger
  • Startdatum
  • #1

Jeroen Berger

New member
Wij hebben over de breedte van de kamer een koperen buis van +/- 4mtr lang doorsnede +/- 3cm. Omdat we een ringgordijn er aan hebben gehangen kan de buis alleen worden ondersteunt aan de uiteindes van de buis (als je halverwege een bevestiging hangt gaan de gordijnen niet meer geheel open en vanwege visuele voorkeur willen wij het gehele gordijn aan één kant). Aan de linkerkant is de buis rechtstreeks op de haakse muur bevestigd. Aan de andere zijde eindigt de buis in de open keuken en leunt hij op een systeem aan de het muurtje naast het kozijn.

Zoals ik al had verwacht hangt de buis in het midden aardig door (zo'n 2 cm), iets wat ik had willen voorkomen en waarvoor ik expres een zo'n dik mogelijke buis wilde. Helaas heeft dit niet voldoende geholpen.

Ik zit er nu over na te denken of het zin heeft de holle buis te vullen voor meer stevigheid. Is er iemand die suggesties heeft?
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Koperen buis vervangen door een stalen buis van 1" (duim) ,(dikwandige verwarmingsbuis), die buigt over een lengte van ±4 M niet zo gauw door!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan